MGS5 EV debiutuje w Europie. Ma dwie baterie do wyboru i niską cenę
Atrakcyjna cena, świetne wyposażenie, zadowalająca wydajność, przyjemny dla oka wygląd. MGS5 EV debiutuje w Europie. Co oferuje i ile kosztuje?
- MGS5 EV to nowy crossover marki
- Elektryczny kompaktowy SUV ma kusić atrakcyjną ceną
- Do wyboru będą dwa warianty akumulatora
Niema w zasadzie dnia, w którym nie pisalibyśmy o samochodach z Chin. Kiedyś były rzadkością i czymś nieznanym, teraz zgarniają coraz większy kawałek rynku europejskiego. Niemal w każdym tygodniu na drogi wyjeżdża jakaś nowość. Tym razem mowa o samochodzie, który ma przyciągnąć uwagę osób szukających taniego, ale naprawdę sensownego samochodu elektrycznego. MGS5 EV wyjeżdża na europejskie drogi. Co to za model i co oferuje?
MGS5 EV przede wszystkim dobrze wygląda. Stylistyka to mocny plus tego auta
Chińczycy eksperymentowali z liniami swoich aut, ale wreszcie znaleźli przestrzeń, w której czują się komfortowo. Nowy elektryczny crossover ma kilka cech inspirowanych modelem Cyberster, ale oferuje to w dużo bardziej przystępnej formie.
Prosty pas przedni, klasyczna linia boczna i przyjazny dla oka tył nie rozczarowują i mogą nawet cieszyć oko. To samo tyczy się wnętrza, które jest dużo bardziej dojrzałe, niż w dotychczasowych modelach marki. Zegary korzystają z ekranu o przekątnej 10,25 cala, a wyświetlacz multimediów ma przekątną 12,8 cala. MG obiecuje także lepsze tworzywa wykończeniowe.
Ten model ma dość ciekawe pozycjonowane, gdyż de facto można go traktować jako "mniejszego kompakta". MGS5 EV ma 4476 mm długości, 1849 mm szerokości i 1621 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2730 mm. Bagażnik w tym aucie oferuje od 453 do 1441 litrów pojemności.
Dwie wersje napędowe do wyboru. Zasięg nie rozczarowuje
Nowy crossover tej marki bazuje na platformie MSP i korzysta z bardzo cienkiej baterii Horizontal Cell o grubości 110 mm. Bazowy wariant ma 170 KM i posiada akumulator o pojemności 49 kWh. MG obiecuje tutaj 340 kilometrów zasięgu w cyklu mieszanym. Sprint do setki zajmuje 8 sekund.
Półkę wyżej stoi wariant z baterią 64 kWh. Tutaj dostajemy też mocniejszy silnik, generujący 230 KM. Zasięg wzrasta do 480 km w cyklu mieszanym.
MGS5 EV ładuje się z mocą do 139 kW i posiada funkcję One-Pedal Drive. Czas ładowania od 10 do 80% dla wersji 49 kWh to 24 minut, w wersji 64 kWh to 29 minut.
Na rynek trafią dwa warianty wyposażenia: Comfort i Luxury
Już ten pierwszy ma sensowne wyposażenie, gdyż znajdziemy w nim multimedia z ekranem 12,8 cala, adaptacyjny tempomat, czujniki cofania, czy kamerę cofania. Wariant Luxury uzupełnia to kamerami 360 stopni, tapicerką skórzaną, ładowarką indukcyjną, czy elektrycznie sterowaną pokrywą bagażnika.
Póki co MGS5 EV debiutuje na rynku hiszpańskim, gdzie jego ceny startują od 32 990 euro za bazową wersję Comfort z baterią 49 kWh. Większy akumulator w tym wariancie oznacza konieczność wydania 36 490 euro. Flagowa wersja Luxury z baterią 64 kWh (jedyna dostępna) kosztuje 38 990 euro.
Przeliczając to na złotówki według kursu z dnia 9.05.2025 oznacza to ceny w przekroju od 140 000 do 167 000 złotych. Możemy śmiało założyć, że kwoty w Polsce będą zbliżone. Może to więc być konkurencyjna oferta. Wśród rywali jest Omoda E5, KIA EV3, czy Peugeot e-2008.
Sprzedaż MGS5 EV w Polsce ruszy w lecie.