MINI Cooper Electric 2024 oficjalnie. Tak prezentuje się w rzeczywistości
Mini Cooper Electric pojawił się już na kilku zdjęciach, parę miesięcy temu. Teraz widzieliśmy na żywo jak zmienił się kultowy model.
Kultowe MINI wraca w nowej odsłonie. Po 7 latach od premiery dostajemy nowy model "klasycznego" hatchbacka. Tym razem jednak na pierwszy ogień idzie premiera modelu elektrycznego. MINI Cooper Electric zaskakuje stylistyką, która równocześnie jest bardzo znajoma, jak i zupełnie nowa.
MINI Cooper Electric. Nowy rozdział designu
W najnowszym modelu najbardziej w oczy rzuca się zmieniony tył. Dość klasyczne w kształcie lampy ustąpiły miejsca trójkątnym, połączonym czarną blendą. To taka stylizowana flaga "Union jack", choć w zupełnie innej formie niż dotychczas.
Samochód na żywo robi przedziwne wrażenie. Z jednej strony nie pomylimy go z żadnym innym modelem. Podobne proporcje, krótkie zwisy i okrągłe lampy, tym razem full LED z możliwością personalizacji świateł do jazdy dziennej. Jedynie obramowanie "atrapy chłodnicy" nieco się powiększyło i nadało MINI Cooperowi nieco "zdziwiony" wygląd.
Z boku zniknęły czarne łuki nadkoli, ale linia boczna to typowy Cooper Hatch, z pionową szybą i gładką linią bocznych okien. Pod tym względem zmieniło się bardzo niewiele i wygląda to świetnie.
Z drugiej strony, nowy tył nie każdemu przypadnie do gustu. A przede wszystkim, nie do końca przypomina klasyczne MINI, do czego już się przyzwyczailiśmy.
W środku wrażenie robi 240-milimetrowej średnicy "talerz" systemu multimedialnego, opartego na nowym systemie Mini Operating System 9. Wygląda spektakularnie. Zobaczymy, jaki będzie w codziennym użytkowaniu.
MINI-malistyczne wnętrze wykonane z materiałów z recyklingu może się podobać i robi bardzo przyjemne wrażenie, jeśli chodzi o użyte tkaniny i tworzywa.
Elektryczne MINI w dwóch odmianach
MINI Cooper Electric dostępny będzie w dwóch wersjach akumulatorów. Produkowany wspólnie z chińskimi partnerami model będzie można kupić z baterią o pojemności 40,7 kWh, lub z większym źródłem prądu - 54 kWh. Pierwsza oferować będzie do 305 km zasięgu. Większa - 402 km. Obie będą obsługiwać szybkie ładowanie z mocą 75 kW.
Dostępne będzie kilka wersji mocy. Bazowa oferować będzie 184 KM i 290 Nm. Osiągi? Do 100 km/h wystarczy 7,3 sekundy. MINI Cooper SE będzie mocniejszy - klienci dostaną 218 KM i 330 Nm i przyspieszenie na poziomie 6,7 sekundy.
Auto do klientów trafi w przyszłym roku. Na początku - w odmianie, którą widzicie na zdjęciach.