Mitsubishi Eclipse Cross, podejście numer dwa. Było crossoverem, teraz zostanie elektrykiem

Ta marka zdecydowanie lubi wracać do znanych nazw. Mitsubishi Eclipse Cross powróci na rynek, ale tym razem z zupełnie innym napędem.

Japończycy chcą działać w Europie, aczkolwiek przy obecnych normach i wymaganiach stawianych przez regulatorów jest to bardzo trudne. Współpraca z Renault jest więc tutaj naprawdę dużą ulgą. Pozwala na podtrzymanie jakiejkolwiek pozycji na Starym Kontynencie i jednocześnie nie wymusza wielkich inwestycji w nowe modele. A nowości nie brakuje - po ASX-ie i Colcie nadchodzi nowy Grandis (Symbioz). Do nich dołączy zaś... Mitsubishi Eclipse Cross. Tak, znowu.

Tym razem jednak nie będzie spalinowym SUV-em, czyli przykładowo kuzynem Australa. Punktem wyjścia dla tego auta jest nowe Renault Scenic E-TECH Electric. Tym samym Eclipse stanie się pierwszym nowoczesnym elektrykiem marki w Europie.

i-MIEV przetarł szlak do elektryfikacji, Mitsubishi Eclipse Cross chce kapitalizować sukces Scenica

Zasadniczo nie jest to zły ruch. Jak pokazują wyniki sprzedaży, chętnych na "przerobione" Renault nie brakuje. Drobne zmiany w stylistyce są dla wielu osób wystarczające, a możliwość korzystania ze znanego ASO i dłuższa gwarancja są zawsze jakimś argumentem.

Nowy Eclipse Cross to samochód, który nie zaskoczy. Japończycy delikatnie przeprojektują pas przedni w tym samochodzie, ale to będą w zasadzie jedyne zmiany. Eclipse Cross, podobnie jak i Scenic, zjadą z jednej linii. produkcyjnej we francuskim Douai.

Z punktu widzenia Mitsubishi elektryk może być kluczowym modelem. Jeśli cena będzie dobrze skalkulowana, to istnieje szansa na zadowalające dla marki wyniki sprzedaży.

Mitsubishi Eclipse Cross EVScenic E-TECH

Dużo ważniejszym modelem może być jednak Grandis, czyli właśnie przebudowany Symbioz. Tutaj lista zmian ma wzrosnąć, gdyż wszystko wskazuje na to, że Mitsubishi zaprojektowało inną tylną część tego samochodu.

Premiery obydwu modeli zaplanowano na ten rok

Pierwszeństwo ma Grandis, później zobaczymy Eclipse Crossa. Sprzedaż powinna ruszyć w czwartym kwartale tego roku. Pod maską Grandisa zobaczymy silniki spalinowe (1.2), a także nową hybrydę 1.8 o mocy 160 KM.

Mitsubishi Eclipse Cross skorzysta zaś z baterii o pojemności 60 i 82 kWh, a silnik zapewni tutaj około 220 KM mocy. Dużym atutem tego auta jest niskie zużycie energii, które przekłada się na spory zasięg.