Mitsubishi Outlander PHEV 2025. Takiego auta ta marka potrzebowała!
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych w ostatnich latach modeli tej marki powraca w nowym wydaniu. Mitsubishi Outlander PHEV 2025 jest dojrzałe, dopracowane i robi bardzo dobre wrażenie. To samochód, którego ta marka potrzebowała.
- Nowe Mitsubishi Outlander powstało przy współpracy z Nissanem
- Są w nim geny nowego X-Traila
- Konstrukcja Mitsubishi dostała unikalną stylistykę, własny napęd i przeprojektowane wnętrze
- Sprzedaż w Europie, w tym w Polsce, ruszy już niebawem
Ta marka ma wielu fanów, także w naszym kraju. Ostatnie lata dla Mitsubishi były trudne, gdyż gama aut mocno się skurczyła, a kluczowe modele powstały przy bliskiej współpracy z Renault (i są francuskimi modelami ze zmienionymi znaczkami). Teraz ofertę uzupełni samochód, który ma więcej japońskich genów. Do tego dobrze wygląda, ma mocny i oszczędny napęd i przestronne wnętrze. Czy będzie przebojem tej firmy? Ma na to wszystkie zadatki. Przed Wami nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2025, czyli duży SUV ze zelektryfikowanym napędem.
Mitsubishi Outlander PHEV 2025. Co to za samochód?
Tym razem Japończycy nie wykorzystali znanej nazwy na aucie o innym charakterze. Outlander pozostaje największym SUV-em w gamie tej marki. Względem poprzednika urósł (ma 4719 mm, 2704 mm rozstawu osi) i wydoroślał pod każdym kątem. To samochód, który naprawdę może przyciągać uwagę.
Stylistyka jest naprawdę udana. Mamy charakterystyczne dla marki cechy, takie jak wąskie ledy do jazdy dziennej w górnej części pasa przedniego i niżej ulokowane światła mijania/drogowe, a także masywny grill z metalizowaną obwódką.
Linia boczna i tył też robią dobre wrażenie. W profilu widać podobieństwo do Nissana X-Trail, aczkolwiek nie jest to "klon", co będzie dużym plusem dla Mitsubishi. Pas tylny ma wąskie zgrabne światła LED, które pasują do sylwetki auta. W nadkolach znajdziemy felgi w rozmiarze od 18 do 20 cali. Generalnie: nie ma się tutaj do czego przyczepić. To udany projekt.
Wnętrze Outlandera 2025 też robi dobre wrażenie
Można wręcz powiedzieć, że jest to jeden z najładniejszych kokpitów w dużych SUV-ach. Prosty design uatrakcyjniają ładne kolory tapicerki - w tym obszycia deski rozdzielczej.
Cyfrowe zegary ukryto w klasycznej "budce", a na szczycie konsoli centralnej znajdziemy duży ekran multimediów o przekątnej 12,3 cala (z pełną łącznością Apple CarPlay/Android Auto). Nie zabrakło tutaj także klasycznego panelu klimatyzacji i podstawowych przełączników (ulokowanych przy wybieraku skrzyni biegów).
Mitsubishi chwali się przestrzenią i dużym bagażnikiem. Outlander 2025 oferuje od 495 do 1422 litrów przestrzeni ładunkowej, w zależności od tego, czy korzystamy z tylnej kanapy. Ta składa się w proporcjach 40:20:40.
Nagłośnienie wnętrza przygotowała Yamaha. Dostępne są tutaj dwa zestawy audio: Dynamic Sound Yamaha Premium (8 głośników) i Dynamic Sound Yamaha Ultimate (12 głośników).
Nowy Outlander jest hybrydą plug-in. Ma dużą baterię i zapas mocy
Japońscy inżynierowie postawili tutaj na własną konstrukcję, która robi dobre wrażenie - przynajmniej na papierze. Silnik 2.4 (benzynowy) połączono z dwoma jednostkami elektrycznymi. Przednia ma 116 KM i 255 Nm, tylna 136 KM i 195 Nm. Sama jednostka spalinowa dokłada 136 KM i 203 Nm. Łącznie więc otrzymujemy 302 KM.
Bateria ma zaś 22,7 kWh pojemności. Mitsubishi obiecuje więc zasięg na poziomie 86 kilometrów na jednym ładowaniu.
Oficjalne dane techniczne wyglądają dobrze. Sprint do setki zajmuje 7,9 sekundy. Łączny zasięg na prądzie i paliwie to 844 kilometrów. Zbiornik paliwa na szczęście jest znacznie większy, niż w poprzedniku - tutaj ma 53 litry pojemności.
Moc w Outlanderze trafia na wszystkie cztery koła. Pomaga w tym napęd S-AWC (Super All Wheel Control), z którym współpracują ustawienia dopasowane do różnych nawierzchni. Są to: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW i MUD.
Co ciekawe układ hybrydowy ma tutaj kilka trybów pracy. Te wpływają na osiągi i zużycie energii.
- Tryb EV: korzystanie wyłącznie z energii elektrycznej w czasie jazdy z niską lub średnią prędkością
- Tryb hybrydowy szeregowy: silnik spalinowy generuje energię elektryczną, kiedy jest to konieczne, na przykład podczas przyspieszania na wzniesieniu
- Tryb hybrydowy równoległy: silniki elektryczne i silnik spalinowy pracują jednocześnie podczas jazdy z dużą prędkością
Dostępne są też standardowe ustawienia napędu - cztery proste tryby pracy
- Normal: automatycznie dobiera tryb EV/hybrydowy
- EV: napęd w pełni elektryczny (gdy akumulator jest dostatecznie naładowany)
- Save: priorytetem jest utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora
- Charge: ładuje akumulator
W trybie elektrycznym Mitsubishi Outlander PHEV 2025 może jechać z prędkością do 135 km/h. Tym samym można też jeździć autostradami w trybie bezemisyjnym.
Wady napędu? Tylko jedna, ale zauważalna - Mitsubishi dalej trzyma się złącza ChaDeMo do szybkiego ładowania. Nie jest to najbardziej potrzebna rzecz w takim aucie, niemniej klasyczny CCS, powszechnie stosowany w Europie, byłby lepszym wyborem. Ładowanie AC odbywa się po złączu Type 2.
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2025 trafi do salonów w najbliższych miesiącach
Nowy SUV japońskiej marki zyska 5 lat gwarancji (limitowanej przebiegiem 100 000 kilometrów), 8 lat gwarancji na akumulator trakcyjny (ograniczonej przebiegiem 160 000 kilometrów), 5 lat opieki Mitsubishi Assistance i 12 lat gwarancji antykorozyjnej. Ceny poznamy bliżej debiutu auta w salonach.