Mobilize Limo ma być limuzyną elektryczną od Renault, ale tylko na wynajem
Mobilize Limo ma być elektrycznym sedanem z podniesionym zawieszeniem, którego nie będzie można kupić. Przynajmniej tak planuje grupa Renault.
Mobilize to firma uruchomiona przez grupę Renault, która ma odpowiadać za samochody do carsharingu i wynajmów. Przedstawiono koncepcyjny model miejski EZ-1, a teraz dołącza do niego Mobilize Limo, który ma być ofertą dla flot.
Mobilize Limo mieści się gdzieś wśród kompaktowych sedanów
Samochód ma 4,67 metra długości, 1,83 szerokości i rozstaw osi na poziomie 2,75 metra. To minimalnie więcej niż Renault Megane, przy długości mniej więcej Grand Scenica. Z wyglądu nie porywa, choć ma kilka ciekawych detali i linię dachu przypominającą coupe. Ma też podniesione zawieszenie, co nadaje mu wygląd bardzo niekochanego przez rynek segmentu Sedan-SUV-ów. I to przy zachowaniu felg o średnicy 17", więc opona ma bardzo "terenoodporny" profil.
Gama lakierów ma być mocno ograniczona. Klient będzie mógł wybrać jeden z trzech: Metallic Black, Metallic Grey lub Glossy White. Biały,czarny i srebrny to i tak kolory, które najczęściej wybierane są we flotach.
Mobilize Limo w środku jest wyjątkowo generyczny, ale trudno powiedzieć, żeby był brzydki. Ma dwa duże ekrany (10.25 cala przed kierowcą, 12,3 cala ekranu multimedialnego), ambientowe oświetlenie i nowoczesne kształty. Zachowano jednak wygodne, fizyczne przyciski do sterowania klimatyzacją, a tapicerka jest ze skóry TEP, łatwej w czyszczeniu i miłej w dotyku. Są też udające metal wstawki. Fotel kierowcy ma ośmiokierunkową, elektryczną regulację.
Ponieważ samochód ma trafić również do korporacji taksówkowych, wnętrze musi być przestronne i praktyczne. Ma szeroko otwierane tylne drzwi, płaską podłogę i 288 mm miejsca na kolana z tyłu. Pasażerowie kanapy otrzymają dwa porty USB, nawiewy, lampki do czytania oraz.. pokrętła głośności multimediów. Schowek w podłokietniku jest chłodzony, a fotele oraz kierownica będą mogły być podgrzewane. Za to bagażnik ma 411 litrów.
Mobilize Limo korzysta oczywiście z silnika elektrycznego.
Ma on 150 KM i 220 Nm, co daje mu parametry przeciętnej dwulitrówki sprzed kilkunastu lat. 100 km/h osiąga w 9,6 sekundy i maksymalnie pojedzie 140 km/h. Bateria ma 60 kWh i zgodnie z normami WLTP powinna wystarczyć na przejechanie do 450 km. Dzięki szybkiemu ładowaniu, w 40 minut będzie można doładować ponad 240 km zasięgu. Jeśli chodzi o platformę, to jest to CMF-EV. Powstał na niej Nissan Ariya oraz będzie się na niej opierać nowe Megane.
Na rynku od przyszłego roku
Mobilize Limo zadebiutuje oficjalnie w wersji produkcyjnej 8 września na targach IAA. Tuż po premierze pierwsze 40 samochodów trafi do testów w "normalnym użytkowaniu". W drugiej połowie przyszłego roku Mobilize planuje uruchomić subskrypcyjny model sprzedaży dla klientów flotowych. Miesięczna rata będzie obejmowała samochód, ładowanie i wszystkie koszty eksploatacji. Nie będzie możliwości zakupienia samochodu przez osobę prywatną.