Może i z hybrydą, ale za to wciąż z V6. Poznajcie nowe Audi RS5

  • Nowe Audi RS5 2025 jest już szykowane do premiery
  • Dobre wieści: pod maską zostanie silnik V6
  • Dołączy do niego układ hybrydowy (PHEV)

Nowe Audi A5 rozwija skrzydła na rynku, wraz z usportowioną wersją S5. To nie jest jednak ostatnie słowo marki z Ingolstadt. Cztery pierścienie nie odpuszczają sobie gamy z literami RS - i tutaj też możemy liczyć na dużo emocji.

W czasach, w których Mercedes stawia na rzędową czwórkę z hybrydą w Klasie C AMG, Audi zostaje przy solidnej jednostce V6. Tym razem jednak będzie miała wsparcie ze strony układu plug-in hybrid. To oczywiście oznacza dodatkowe kilogramy, ale także przełoży się na znacznie wyższą moc.

Audi RS5 2025. Co wiemy o tym samochodzie?

Zacznijmy od tego, co kryje się pod nadwoziem. Tutaj znajdziemy jednostkę 2.9 V6, stworzoną przy współpracy Audi i Porsche. Niemcy połączą ją z baterią o pojemności wynoszącej około 20-25 kWh brutto i z mocną jednostką elektryczną. Można śmiało założyć, że moc tego układu może sięgać nawet 600 KM, czyli liczb zarezerwowanych przez lata dla Audi RS6.

Następca RS6, czyli RS7, też będzie hybrydą plug-in - oferującą ponad 700 KM. Tym samym wyższy przedział "zwolił się" i daje możliwość Audi lepszego zagospodarowania rynku i zbudowania konkurenta bliższego BMW M3 i wspomnianemu Mercedesowi.

Audi RS5 2025

Oczywiście napęd quattro to obowiązkowa rzecz, podobnie jak cały szereg systemów poprawiających trakcję i prowadzenie. To wszystko dostaniemy w bardzo atrakcyjnym opakowaniu - z wyrazistymi poszerzeniami nadwozia i z agresywnie narysowanymi zderzakami. Nasi koledzy z hiszpańskiego portalu Motor.es sfotografowali ten samochód podczas testów. Maskowanie wciąż ukrywa wiele detali, niemniej sylwetka nadwozia i zmiany względem S5 są widoczne gołym okiem.

Audi Sport to wciąż kluczowy składnik oferty marki

Niemcy nie chcą rezygnować ze sportowych samochodów i zamierzają inwestować w nie ogromne pieniądze. Poza Audi RS5 dostaniemy niebawem nowe RS7, które również zyska bardzo mocny i ciekawy napęd. Pozostaje więc czekać na pełną odpowiedź ze strony Mercedesa, który póki co zatrzymał się na modelu E53, z rzędową szóstką i hybrydą plug-in pod maską.