Możecie odrobinę pozazdrościć Chińczykom. Ich Toyota Corolla Cross jest nieco ładniejsza

Toyota Corolla Cross z ładniejszym wnętrzem? Bardzo proszę - właśnie wjechała na rynek i wygląda naprawdę dobrze.

Toyota Corolla Cross może i nie jest bestsellerem w Europie, ale dla tej marki ma ogromne znaczenie. Od debiutu w 2020 roku sprzedaje się niczym świeże bułeczki, zwłaszcza w Azji. W 2024 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 859 tysięcy egzemplarzy, co dało jej trzecie miejsce w światowym rankingu modeli Toyoty, za RAV4, ale przed Corollą sedan i hatchback.

Na polski rynek wjechała już odświeżona wersja, która zyskała szereg poprawek w stylistyce nadwozia i wnętrza. Teraz w Chinach debiutuje wariant po liftingu, oferowany tam jako Toyota Frontlander. I w pewnym sensie możemy Chińczykom zazdrościć, gdyż ich wersja jest nieco ładniejsza w środku.

Toyota Corolla Cross "po chińsku", czyli Frontlander. Co wyróżnia ten model?

Tu trzeba zacząć od jednego krótkiego wyjaśnienia. Frontlander i Corolla Cross są oferowane równolegle w Chinach. Dlaczego? Oczywiście jest to efekt działania dwóch równolegle istniejących spółek joint-venture. Frontlander powstaje w spółce Toyota-GAC, zaś Corolla Cross w Toyota-FAW.

Przód nadwozia w modelu Frontlander zyskał ostrzejsze linie i elementy wizualnie zbliżone do sportowych odmian GR Sport. W dolnej części zderzaka pojawił się panel w kolorze nadwozia ze smukłą szczeliną chłodzącą zamiast dużego wlotu powietrza.

W wyższych wersjach oferowane są reflektory LED znane z topowych odmian Corolli Cross, natomiast w bazowych zastosowano starszy projekt lamp. Z tyłu zmieniono grafikę świateł, a całość uzupełniają nowe listwy ozdobne o błyszczącym wykończeniu.

Największą zmianą we Frontlanderze jest zupełnie inna deska rozdzielcza

Kokpit zaprojektowano w zupełnie inny sposób. Centralnym punktem deski rozdzielczej jest 12,9-calowy ekran systemu multimedialnego, który uzupełnia 8,8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.

Nowa konsola środkowa mieści bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, a większość fizycznych przycisków zastąpiono dotykowymi. Smukłe kratki wentylacyjne połączono z podświetleniem ambientowym. Nowe fotele uzupełnia udoskonalony pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, który stanowi element wyposażenia standardowego.

Toyota Corolla Cross Frontlander

Co napędza chińskie Toyoty?

Oferta obejmuje dwa silniki. Podstawą jest wolnossąca jednostka benzynowa 2.0 o mocy 169 KM, połączona z przekładnią CVT i napędem na przednią oś.

Alternatywę stanowi układ hybrydowy oparty na silniku 2.0 o mocy 156 KM, współpracującym z jednostką elektryczną o mocy 111 KM. Całość współpracuje z przekładnią e-CVT i również napędza przednie koła.