Musso to najmocniejsza karta Koreańczyków. To pierwsza tak duża premiera

Nazwa Musso jest Polakom doskonale znana. Teraz będzie to jedna z najważniejszych linii produktowych dawnego SsangYonga, obecnie legitymującego się nazwą KGM. Na drogi wyjeżdża całkowicie nowe wcielenie tego samochodu - pierwsze z wielu.

Ta marka miała wielu właścicieli. Wywodzi się z firmy Dong-A-Motor i Keohwa (które później przechrzczono na znajomo brzmiące "Korando"), stała się SsangYongiem, który przeszedł przez wiele rąk (Daewoo, SAIC, Mahindra), aż finalnie trafiła w ręce koreańskiego KG Group, jednego z największych czeboli. To właśnie on postanowił uratować tę firmę i dać jej nowe życie. Zmieniono nazwę, opracowano nowy model (Actyon) i wydzielono osobną "gamę" o nazwie Musso. To właśnie ona będzie najlepszą częścią portfolio KGM.

Dlaczego? Odpowiedź jest banalnie prosta. SsangYong kojarzył się z terenówkami. Musso jest rozpoznawalne, także w Polsce, gdzie było składane w systemie SKD (w dawnym FSC w Lublinie). Koreańczycy postanowili przypisać tę nazwę pickupom, gdyż pojawia się na nich od 2002 roku.

Na rynek oficjalnie wjeżdża KGM Musso EV, czyli pierwszy elektryczny pickup tej marki. Kryje w sobie rozwiązania tej marki, które połączono z technologią BYD. To może być dość ciekawy duet.

KGM Musso EV to elektryczny pickup, który trafi do Europy. Łączy praktyczność i... styl

Punktem wyjścia dla tej konstrukcji był Torres EVX. Tym samym mówimy o samochodzie wywodzącym się z SUV-a. To nie gwarantuje wielkiej ładowności, ale ta nie będzie najważniejsza.

Elektryczne Musso ma przede wszystkim łączyć większą praktyczność i bezemisyjną jazdę. Moc trafia tutaj tylko na przednie koła, a silnik oferuje 207 KM. Bateria jest nieco większa - ma 80,6 kWh pojemności i przygotowuje ją BYD. Wykonano ją w technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowej), a to jest gwarancją jej wytrzymałości.

KGM Musso EV 2025

Wizualnie jest to naprawdę udany projekt. Pas przedni wpada w oko, a zgrabnie dopasowana paka nie psuje bryły samochodu. Wnętrze najprawdopodobniej będzie identyczne jak to w Torresie EVX.

KGM rozpoczął już sprzedaż tych samochodów w Korei Południowej. Obecnie trwają ostatnie testy przed debiutem Musso EV w Europie i w Australii. To jednak nie jest ostatnie słowo Koreańczyków.

Miałem okazję zobaczyć nowe spalinowe Musso

Mówimy tutaj o samochodzie, który wykorzysta konstrukcję ramową i będzie rasowym pickupem z krwi i kości. Na jego bazie ma też powstać kolejny Rexton. Kang Lee, szef stylistów marki, ujawnił garść zdjęć i filmów z tym autem w roli głównej. Reprezentacja KGM przybyła z Korei do Polski na premierę Actyona, aby pochwalić się swoimi osiągnięciami.

Jednocześnie KGM w Polsce też nie może narzekać na sprzedaż, gdyż ta konsekwentnie rośnie i może przekroczyć nawet 4000 samochodów w tym roku.