Na oficjalny debiut długo czekaliśmy. BMW Serii 8 Gran Coupe ujrzało światło dzienne
Zapowiedziane efektownym samochodem studyjnym, nowe BMW Serii 8 Gran Coupe wreszcie zostało zaprezentowane oficjalnie. I robi wrażenie.
"Czterodrzwiowe coupe" to dla wielu osób wciąż jest oksymoron. Koncerny motoryzacyjne znalazły w tym segmencie żyłę złota i magnes na klientów, którzy to chcą połączyć sportowy styl z praktycznością. Można śmiało powiedzieć, że moda na takie auta to efekt działań Mercedesa i premiery pierwszego CLS-a. Później poszło już z górki - Passat CC, CLA, Seria 6 Gran Coupe, Audi A5 Sportback oraz wiele innych tego typu aut wyjechało na drogi. BMW dalej podąża tą ścieżką i prezentuje swoje najnowsze dziecko - Serię 8 Gran Coupe.
BMW Serii 8 Gran Coupe to następca wspomnianej "szóstki" Gran Coupe. Decyzja o zmianie numeracji wciąż budzi wiele emocji, ale jednego monachijskiemu producentowi odmówić nie można - model ten ma efektowną prezencję. Masywny front z wąskimi lampami i na szczęście nie aż tak wielkimi nerkami doskonale komponuje się z lekką linią boczną, która nawet pomimo przedłużenia jest wciąż bardzo atrakcyjna i spodoba się wielu osobom. Tył nie uległ wielkiej transformacji i zachował swój specyficzny styl. Jedyna wada - bagażnik ma wysoki próg załadunku ze względu na formę pasa tylnego.
Wnętrze także nie zostało zmodyfikowane - przynajmniej z przodu, bo z tyłu mamy dwa indywidualne fotele, które przedzielono efektownym panelem z podłokietnikiem, schowkami i sterownikiem klimatyzacji. Według BMW z tyłu wygospodarowano aż 180,3 mm dodatkowej przestrzeni na nogi, 195,5 mm na wysokości ramion, a dzięki podniesionej linii dachu uzyskano 86,4 mm więcej nad głowami. Bagażnik zwiększył się o ponad 19 litrów i dodatkowo będzie go można powiększyć dzięki składanej w proporcjach 40:20:40 kanapie. BMW chwali się, że kokpit Serii 8 Gran Coupe będzie można wykończyć nową tapicerką, która łączy niebieski i biało-beżowy odcień.
BMW Serii 8 Gran Coupe jest o 228,6 mm dłuższe, 30,5 mm szersze i 55,9 mm wyższe od wersji Coupe. Rozstaw osi zyskał z kolei 200,7 mm, aby zapewnić dużą ilość miejsca na tylnej kanapie. W zależności od wariantu i upodobań, nowa Seria 8 Gran Coupe może być zamówiona z klasycznym dachem, przeszklonym/otwieranym oraz całkowicie wykonanym z włókna węglowego.
Wyposażenie tego auta będzie identyczne jak to w Serii 8 Coupe. Pod maską z kolei znajdziemy silniki o pojemności od 3 do 4,4-litra, oferujące od 340 do 530 KM (840i, M850i, 840d). Docelowo ofertę uzupełni także wersja M8, oferująca 600 i 625 KM.