Nadchodzi elektryczne "Das auto" dla ludu. Volkswagen podkręca atmosferę

Nazwa Volkswagen niezmiennie oznacza "auto dla ludu". I taki model niebawem zobaczymy - nazywa się ID.Every1.

  • Volkswagen ID.Every1 będzie najmniejszym i najtańszym elektrykiem w gamie tej marki
  • Niemcy obiecują cenę na poziomie 20 000 euro - wyjściowo
  • Nowa konstrukcja wykorzysta platformę MEB Entry, która zadebiutuje w Volkswagenie ID.2, Skodzie Epiq i Cuprze Raval
  • 5 marca zobaczymy prototyp, produkcyjna wersja wyjedzie na drogi bliżej 2027 roku

Gdy Volkswagen ID.3 debiutował na rynku, Niemcy obiecywali ceny na poziomie "Golfa w dieslu". Wiemy, że to nie do końca wyszło. Teraz podobne obietnice niesie Volkswagen ID.2, który światło dzienne ujrzy za kilka miesięcy. Mały elektryk tej marki ma kosztować w najtańszym wydaniu około 25 000 euro, czyli będzie konkurentem między innymi Renault 5 E-TECH Electric. Niemcy chcą jednak zejść jeszcze niżej i zaoferować naprawdę taniego elektryka. Będzie nim właśnie ID.Every1.

Najmniejsze dziecko tej marki ujrzy światło dzienne już 5 marca. Póki co będzie to prototyp, jednak Volkswagen zapewnia, że mówimy o wersji bliskiej produkcyjnej. Dzięki nowym szkicom możemy już spojrzeć na design tego samochodu. I to może być strzał w dziesiątkę.

Volkswagen ID.Every1 to "małe pudełko" na prąd. Stylistyka jest naprawdę dobra

Pierwsze szkice zapowiedziały front, który nieco przywodził na myśl model ID.Life, czyli prototyp sprzed czterech już lat. Jak się jednak okazuje podobieństwa w stylistyce pasa przedniego to jedyny wspólny detal łączący te samochody.

ID.Every1 (w wersji produkcyjnej zapewne ID.1) będzie dużo bardziej pudełkowate. Swoją formą nieco przywodzi na myśl drugą generację Polo - widać, że styliści czerpali z niego inspirację.

Volkswagen ID.Every1 2025

Specyfikacja techniczna pozostaje tajemnicą, niemniej garść szczegółów jest już znana. Wiadomo, że ID.1 wykorzysta platformę MEB Entry. Ta będzie dostępna w dwóch wydaniach w większych modelach, a najmniejszy wariant baterii ma oferować 38 kWh pojemności. Zapewne taki (lub nieco większy) akumulator dostaniemy w tym samochodzie.

Jeśli interesują Cię plany Volkswagena, to...

Dla porównania - Hyundai Inster korzysta z baterii o pojemności 42 i 49 kWh. To w zasadzie jedyny punkt odniesienia dla ID.1, gdyż Renault Twingo dopiero "szykuje się" do premiery.

Takie samochody mają przybliżyć elektromobilność osobom, które potrzebują zwyczajnego samochodu do jazdy miejskiej

I to może być dobry kierunek rozwoju - tym bardziej, że elektryki w miastach sprawdzają się najlepiej. Szczegóły na temat tego projektu poznamy 5 marca.