Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne
Każdego roku publikowana jest lista 500 najbardziej wartościowych marek na świecie. Znajdują się wśród nich również marki motoryzacyjne. Kto zajął miejsce w czołówce?
W badaniu Brand Finance Global 500 zwycięzcą w kategorii marek motoryzacyjnych została ponownie Toyota. Japończycy od pewnego czasu dzierżą buławę pierwszeństwa w tej dziedzinie, a sama marka wyceniana jest obecnie na ponad 35 miliardów dolarów. Zajmuje ona tym samym 13. miejsce wśród wszystkich, nie tylko motoryzacyjnych, marek.
Drugie miejsce, niedaleko za Toyotą, przypadło niemieckiemu producentowi. BMW wycenione zostało bowiem na ponad 33 miliardy dolarów, co w ogólnej klasyfikacji zagwarantowało pozycję 15.
Na podium znalazła się także druga niemiecka firma, Volkswagen. Wartość VW została oszacowana na poziomie nieco ponad 31 miliardów USD, co oznacza miejsce 17.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także następujące marki: Mercedes-Benz, Honda, Ford, Hyundai, Nissan, Audi oraz Renault.
Brand Finance Global 500 - Marki motoryzacyjne w 2015 roku
1. Toyota (35 miliardów USD)
2. BMW (33 miliardy USD)
3. Volkswagen (31 miliardów USD)
4. Mercedes-Benz (27 miliardów USD)
5. Honda (22 miliardy USD)
6. Ford (20 miliardów USD)
7. Hyundai (19 miliardów USD)
8. Nissan (18 miliardów USD)
9. Audi (9,5 miliarda USD)
10. Renault (niecałe 8 miliardów USD)