Najpopularniejsze BMW M jeździ na prądzie. Tego się nie spodziewaliście
Niemcy sprzedali ponad 206 000 samochodów z plakietką BMW M. Najpopularniejszy model nie korzysta jednak z silnika spalinowego.
- BMW M zanotowało kolejny dobry rok
- Niemcy sprzedali ponad 206 000 samochodów z tym oznaczeniem
- Samochody z tym sportowym oznaczeniem stanowią blisko 10% sprzedaży marki
Sportowe samochody budzą pożądanie. Nie wszyscy chcą jednak jeździć flagowymi modelami z najmocniejszymi silnikami. Większość producentów wykorzystuje to na swoją korzyść i rozwija gamę modeli o ciekawszym wizerunku, wyposażonych w mocniejsze napędy. Mercedes rozwija produkty z serii AMG Line, Audi ma szeroką ofertę S-Line, marka z Monachium podpisuje swoje auta oznaczeniem BMW M.
To właśnie ta ostatnia firma ma powody do świętowania. W 2023 roku po raz pierwszy sprzedaż sportowych BMW przebiła 200 000 egzemplarzy. Teraz ten wynik poprawiono i stanowi on blisko 10% sprzedaży całej marki.
Najpopularniejszym BMW M jest elektryk. To znak czasów
Mowa tutaj o BMW i4 M50, czyli o flagowej, 544-konnej wersji elektrycznej Serii 4. Na każde dziesięć sprzedanych samochodów, jednym było właśnie i4 M50. Mowa tutaj o sprzedaży na poziomie nieco ponad 20 000 egzemplarzy w ciągu roku.
Oczywiście jest to także zasługa wrzucania do jednego worka modeli z gamy performance (M340i, M440i, M50/M60), oraz high performance, czyli flagowych produktów z literą M - M2, M3, M4, M5.
Te ostatnie cieszą się ogromną popularnością. Na przykład odświeżone BMW M2 zanotowało o 67% wyższą sprzedaż, a M3 Touring, absolutny hit marki, 57%. Łącznie flagowe modele sprzedały się w liczbie 66 805 samochodów, co jest naprawdę solidnym udziałem w ogólnej sprzedaży gamy BMW M.
Czy w tej rodzinie jest czarna owca? Owszem, tak jakby - nazywa się BMW XM
Flagowy model i pierwszy niezależny produkt BMW M nie podbił rynku amerykańskiego, gdzie miał odnieść wielki sukces. Za to całkiem niezłe wyniki notuje w Europie i na Bliskim Wschodzie. W USA sprzedano niecałe 2000 egzemplarzy XM-a. Ogólna sprzedaż wzrosła jednak o 16%, a duża w tym zasługa tańszej bazowej wersji z 3-litrową rzędową szóstką pod maską. Z zewnątrz wygląda niczym V8, ale cena jest dużo bardziej atrakcyjna.
Ten rok powinien przynieść dalsze wzrosty sprzedaży. Pomoże w tym BMW M5, dostępne także jako praktyczny Touring. Gamę uzupełni także rodzina Neue Klasse (póki co w wydaniu SUV), gdzie również zobaczymy topową wersję z literą M w nazwie.