Najtańsza Toyota Corolla przechodzi na emeryturę. Nawet nie wiedzieliście, że istnieje

Z rynku znika budżetowa Toyota Corolla, o której istnieniu nawet nie wiedzieliście. Nadszedł jednak jej czas.

Istnieje Toyota Corolla i Toyota Corolla. Obydwa auta łączy nazwa i teoretyczna przynależność do segmentu samochodów kompaktowych. W praktyce są to dwa różne auta - i na generację oznaczoną kodem E160 przyszedł właśnie czas. Choć liczba jest bliska oznaczeniu E170, które znacie z Europy, to wbrew pozorom są to skrajnie różne samochody, które kierowano do innych odbiorców.

A mowa tutaj o japońskiej Corolli Axio i Fielder, która miała jeden prosty cel: kusić ceną. Nazwanie jej "japońską Dacią" wcale nie byłoby przesadą.

Toyota Corolla E160 przechodzi na emeryturę. Na rynku była 13 lat

W Japonii na wybranych rynkach sprzedawano ją pod nazwą Axio i Fielder. Teoretycznie na pokrywie bagażnika nosiła plakietkę Corolla, ale w praktyce technicznie nijak nie była spokrewniona z tym samochodem.

Choć powstawała mniej więcej w tym samym czasie, co znana z Europy czy USA generacja E170, to model "160" wykorzystywał platformę wywodzącą się z Yarisa i Sienty. Była to więc płyta podłogowa dla małych samochodów, maksymalnie rozciągnięta, aby pomieścić większe wnętrze.

Rzecz jasna szedł za tym szereg ograniczeń. Na przykład pod maską stosowano głównie słabsze i prostsze silniki, choć w gamie nie zabrakło też hybrydy. Poza 140-konnym wydaniem 1.8, dostępnym w kombi o nazwie Fielder, mogliśmy tutaj znaleźć jednostki napędowe generujące 102-110 KM. Nie czyniło to z tego modelu demona szybkości.

Toyota Corolla 2025

Ale nie to było celem. Obecnie fabrycznie nowa Toyota Corolla Axio i Fielder kosztują wyjściowo około 42 000 - 50 000 złotych (w zależności od wariantu). Tym samym są to jedne z najtańszych nowych samochodów na rynku japońskim. Oczywiście oznacza to także absolutnie podstawowe wyposażenie. Klimatyzacja, ABS i podstawowe systemy wspierające kierowcę to wszystko, co jest na pokładzie. Wersje bez radia, na prostych stalówkach, to absolutna norma w Axio i w Fielderze.

Toyota Corolla E160 2025

Co ciekawe Toyota nie planuje następcy dla takich modeli. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - popyt na takie auta maleje. Japończycy uznali, że klienci wybiorą po prostu inne produkty, które i tak są dość tanie. Wbrew pozorom samochody w Japonii nie należą do drogich i wiele lokalnie produkowanych modeli kosztuje tam ułamek europejskiej ceny.