Napęd na tył, rozkład mas 50:50, bateria o pojemności 33,5 kWh. Oto nowa Honda e
To jeszcze nie jest produkcyjna wersja tego modelu, ale Japończycy już pochwalili się danymi technicznymi swojego nowego elektryka.
Nowy elektryczny model Hondy będzie wyróżniał się nie tylko stylistyką, ale także ciekawą specyfikacją. Japońska marka chce się bowiem pochwalić wszystkimi swoimi nowymi technologiami - a niektóre z nich, choć już znane, są bardzo ciekawe. W tym aucie ważne jest przede wszystkim dopracowanie konstrukcji. Jednym z wyróżników będzie idealny rozkład masy 50:50. Bateria o pojemności 33,5 kWh zostanie ulokowana w podłodze i idealnie po środku, dzięki czemu nisko położony środek ciężkości także pozytywnie wpłynie na właściwości jezdne.
Moc samochodu nie jest znana, ale wiemy, że silnik elektryczny będzie wysokoobrotową konstrukcją, która ma zapewnić sto procent skuteczności nawet podczas intensywnego wykorzystywania gazu przy skręcaniu. Pomoże tutaj wektorowanie momentu oborotwego, co ma zapobiec zjawisku "torque steering". Bateria będzie chłodzona wodą, a szybkie ładowanie ma zapewnić gniazdo typu CCS2 DC, dzięki któremu na szybkiej ładowarce osiągniemy 80% naładowania baterii w 30 minut. Zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić do 200 kilometrów.
Honda podkreśla, że dostała ponad 31 000 zapytań o samochód. Nie wiadomo jednak, czy są to wiążące rezerwacje, czy tez po prostu ciekawość klientów, którzy potencjalnie zakupiliby ten samochód.