Nie, wciąż nie stać Cię na Ferrari Daytona. Nawet na takie, co ma 6,8 KM

Ferrari Daytona kosztuje BARDZO DUŻO. Tańsza alternatywa jest nieco bardziej przystępna, ale wciąż trzeba wyskoczyć ze sporego worka pieniędzy.

To jedyne Ferrari Daytona, które osiągnie co najwyżej 45 kilometrów na godzinę. To też jedyna wersja tego auta, w której nie znajdziemy kolejnego wcielenia legendarnej jednostki V12 Colombo. Co więcej, w tym samochodzie nie ma też nic włoskiego - jest produkowane w Wietnamie. Przed Wami Daytona "wciąż nie na każdą kieszeń", stworzona przez firmę Harrington.

Ferrari Daytona do zadawania powolnego szyku

Co więcej, nie jest to też auto o normalnych wymiarach. W zasadzie możecie je trzymać w mieszkaniu, o ile macie odrobinę krzepy i przestrzeni. Jest to bowiem samochód dla jednej osoby, a siedząc w nim wygląda się co najmniej zabawnie. Długość ledwo przekracza 2,5 metra, szerokość nie sięga jednego metra, a waga to 220 kilogramów.

Ferrari Daytona Harrington

Sercem tej jakże "włoskiej" maszyny jest jednostka napędowa, która ma całe 110 centymetrów sześciennych pojemności. Generuje ona skromne 6,8 KM przy 8 500 obrotach na minutę i 6,6 Nm przy 6 500 obrotach. Moc na tylne koła przenosi 3-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów.

Osiągi? Taką Daytoną pojedziecie 45 km/h. Oczywiście auto jest też dostosowane do potrzeb dzieci, tak więc na specjalną prośbę firma Harrington zainstaluje ogranicznik, który spowolni ten jakże wolny samochód.

Można się śmiać, ale Ferrari Daytona stworzone przez Harrington jest bardzo przemyślane

Samochód ten dopracowano pod kątem wielu detali. Nadwozie wykonano z lekkich metali i włókna szklanego, a zawieszenie, niezależne, z regulowanymi gazowymi amortyzatorami, jest dość ciekawą konstrukcją.

Ferrari Daytona Harrington

Wiele elementów inspirowanych jest oryginalnym Lotusem Elanem. Do tego za małymi szprychowymi felgami kryje się pełnoprawny układ hamulcowy, który przygotowało Brembo. I żeby było zabawniej - jest on w pełni wentylowany.

Harrington może też dowolnie indywidualizować wygląd auta. Lakier można wybrać wedle uznania, a kabina może zostać obszyta skórą lub winylem.

Ferrari Daytona to nie jedyne auto w ofercie tej firmy

Harrington sprzedaje także inne "mini-auta". Obok Daytony w ofercie znajdziemy między innymi Shelby Cobrę, Jaguara XK120, Jeepa Willysa, Jaguara E-Type Series 1, Mercedesa 300SL Roadster czy Land Rovera Defendera.

Nie liczcie jednak na niskie ceny. Za taki samochód trzeba zapłacić od 22 do 35 tysięcy dolarów, choć niektóre egzemplarze potrafią być znacznie droższe - wycenia się je nawet na 50 000 dolarów.