Jeden w cenie pięciu. Nissan GT-R50 debiutuje w wersji produkcyjnej

Milion euro można spożytkować na wiele sposobów. Jednym z ciekawszych jest Nissan GT-R50, czyli unikalna odmiana Godzilli stworzona przez Italdesign. Droga, ale i unikalna, bowiem trafi tylko do kilkudziesięciu osób.

Nie wiem, czy jest lepsza metoda na uczczenie 50-lecia jednej z najwspanialszych serii aut w historii motoryzacji. Litery GT-R od zawsze wywołują gęsią skórkę i oznaczają samochód, którego możliwości z reguły kończą się znacznie dalej niż przeciętnego kierowcy. Zresztą nie ma się czemu dziwić, bowiem nawet dzisiaj, ponad 10 lat po premierze, najnowszy GT-R wciąż bije osiągami wiele nowszych supersamochodów. A teraz, jako Nissan GT-R50, staje się też doskonałą inwestycją pieniędzy.

Nissan GT-R50

Nissan GT-R50 - 50 sztuk, 990 000 euro każda

Nissan GT-R50 to efekt współpracy Japończyków i studia Italdesign. Warto tylko wspomnieć, że to ostatnie należy do Lamborghini, co jest w sumie dość zabawnym elementem w tej historii. Wracając jednak do tematu - Italdesign dostał zadanie stworzenia auta, które będzie idealnie podsumowywało 50 lat istnienia GT-Rów.

Ze swojego zadania Włosi wywiązali się celująco, bowiem GT-R50 to małe dzieło sztuki. Bryła tego auta jest doskonale znana, ale całość zyskała zupełnie nowy charakter. Agresywniejszy front aż prosi się o przeniesienie do następcy, podobnie jak tył z wyeksponowanymi okrągłymi światłami.

Każdy nabywca będzie oczywiście tworzyć indywidualną konfigurację. Ograniczeń w zasadzie nie ma. Italdesign przygotował kilka propozycji, uwzględniających przykładowo historyczne malowania GT-Rów. Jeśli jednak ktoś zażyczy sobie różowego auta z zielonym wnętrzem, to takie dostanie.

Nissan GT-R50 - to też inwestycja

Wypuszczenie na rynek 50 samochodów to doskonałe zagranie. Każdy z nich szybko zyska na wartości i stanie się poszukiwanym kąskiem, zwłaszcza wśród fanów japońskiej motoryzacji. Nie da się ukryć, że Nissan GT-R skutecznie opiera się upływowi czasu i wciąż pozostaje jednym z najlepszych samochodów w swojej cenie. GT-R50 jako bazę wykorzystuje model Nismo. Jego sercem jest jednostka 3.8 V6 (VR38DETT), która generuje 720 KM i 780 Nm momentu obrotowego. Efektem jest sprint do setki w mniej niż 3 sekundy i prędkość maksymalna przekraczająca 300 km/h.

Italdesign podkreśla, że pomimo wstrzymania działań przez COVID, ich zakład już pracuje na pełnych obrotach. A to oznacza, że nabywcy tego auta mogą spać spokojnie, bowiem dostawy rozpoczną się zgodnie z harmonogramem w grudniu br.