Nissan Juke NISMO RS już w Polsce

Nissan Juke nie należy do samochodów, które kojarzą się z adrenaliną. Wszystkie auta jednak opatrzone plakietką NISMO z kolei już tak. Do polskich salonów trafiła właśnie taka odmiana japońskiego crossovera, której cena startuje od 104 100 zł.

Nissan Juke NISMO RS to najbardziej sportowa odmiana tego auta, która z pewnością przypadnie niektórym do gustu. Auto ma lepsze osiągi od swoich słabszych odpowiedników, sportowo zestrojone zawieszenie, mocniejsze hamulce oraz dodatkowe wyposażenie. Przejdźmy jednak do konkretów.

To, co najważniejsze w aucie sportowym, to silnik i po najmocniejszej wersji można by się spodziewać dużej jednostki napędowej pod maską. Niezupełnie jednak tak się dzieje. Juke NISMO RS napędzany jest bowiem przez benzynowy silnik 1.6 DIG-T, który generuje moc 218 koni mechanicznych. Sama jednostka nie należy zatem do tych rasowych bestii. Warto nadmienić też, że silnik NISMO RS dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w wielkości 280 Nm, czyli większym o 30 Nm od wersji NISMO.

W kwestii silnika wyboru nie ma, ale istnieje już przy ilości napędzanych przez niego kół. Wersja z napędem jedynie na oś przednią posiada specjalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, żeby zagwarantować kierowcy bardziej sportowe wrażenia z jazdy, natomiast w wariancie z napędem na obie osie zastosowany został system rozdziału momentu obrotowego – Torque Vectoring System.

W ofercie znalazły się także dwa warianty skrzyni biegów. Zwolennicy tradycyjnej przekładni wybiorą raczej sześciobiegowego manuala, zaś pozostali być może skuszą się na skrzynię Xtronic. Zasad działania pierwszej omawiać nie trzeba, druga z kolei działa w trybie automatycznym (bezstopniowym), bądź manualnym (do dyspozycji 8 imitowanych biegów) obsługiwanym dzięki łopatkom przy kierownicy.

NISMO RS różni się też wyglądem od pozostałych wariantów modelu Juke. Po części wynika to z kwestii typowo stylistycznych, które wyróżniać mają auto na ulicy, a po części jest to element ważnej w sportowych autach aerodynamiki, która została znacząco usprawniona względem podstawowej odmiany auta. Poprawie uległa również sztywność skrętna auta.

Mamy więc do czynienia z kompaktowym crossoverem, który z jednej strony pozostaje autem miejskim, z drugiej zaś prosi o wpuszczenie na tor wyścigowy. Podstawowy wariant NISMO RS napędzany jest wyłącznie przy pomocy przednich kół i posiada manualną skrzynię biegów. Jego cena (importer informuje iż jest to cena promocyjna) wynosi 104 100 zł.

Dodatkowo zaś istnieje możliwość wyposażenia Juke’a w sportowe fotele Recaro, zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield, reflektory ksenonowe, a także system kamer 360°.

Czy są zainteresowani?