Teraz Nissan Leaf ma jeszcze więcej sensu. Debiutuje wersja e+ z dużym zasięgiem
Nissan Leaf jest bez wątpienia jednym z najpopularniejszych aut elektrycznych na świecie. Nowy model ma jednak jedną wadę - wciąż oferuje przeciętny zasięg.
Na szczęście to już przeszłość, gdyż do oferty Leafa trafia wersja e+, którą zaprezentowano podczas targów CES w Las Vegas. Wyróżnia się ona przede wszystkim mocniejszym silnikiem oraz zdecydowanie pojemniejszą baterią, co pozwoliło na wyraźne zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu. Nissan Leaf e+ ma oferować możliwość pokonania do 363 kilometrów na jednym ładowaniu, czyli o ponad 120 więcej niż dotychczasowa wersja. Jednostkę napędową podkręcono ze 150 na 217 KM, zaś moment obrotowy wzrósł do 340 Nm. Większa moc ma zapewniać o 13% lepsze wyniki przy jednoczesnym zachowaniu optymalnego zużycia energii - wszystko to za sprawą nowej baterii.
Gniazdo do ładowania z nowym logo e+
Ma ona pojemność 62 kWh i wykonana jest w technologii litowo-jonowej. Nissan Leaf e+ zyska też system szybkiego ładowania 70 kW, posiadającą także możliwość chwilowego wzrostu do 100 kW. Oznacza to, że ładowanie będzie wyraźnie szybsze niż w standardowym Leafie, który może być ładowany z prędkością do 50 kW.
Zestawienie pojemności baterii w Nissanie Leaf
Nissan Leaf e+ będzie oferowany równolegle z dotychczasową wersją tego auta. Ma to zapewnić klientom możliwość wyboru, a finalnie powinno zaowocować obniżeniem cen odmiany z mniejszym zasięgiem. Sprzedaż tego modelu rozpocznie się w Europie w połowie bieżącego roku. Wersja e+ oferowana będzie z bogatszym wyposażeniem standardowym.