Nissan Micra 2025. Legenda powraca w odważnym wydaniu
Tak, to jest nowy Nissan Micra 2025. Ma odważną stylistykę i jest dostępny wyłącznie z elektrycznym napędem.
Nissan Micra wraca do gry. Szósta generacja tego popularnego modelu zadebiutuje pod koniec 2025 roku jako w pełni elektyczny samochód miejski. Japońska marka stawia na odważną stylistykę, nowoczesne technologie i bezemisyjny napęd. To jednocześnie kontynuacja bogatej historii modelu i ważny element elektryfikacji gamy Nissana w Europie.
Nissan Micra 2025. To wizualna rewolucja
Nowa Micra przyciąga wzrok. Zaprojektowana w londyńskim centrum Nissan Design Europe, wyróżnia się masywniejszą sylwetką, szerokimi nadkolami i charakterystyczną linią reflektorów. Nadwozie mierzy mniej niż 4 metry długości i nie przekracza 1,8 metra szerokości. Mimo to oferuje przestronną kabinę i aż 326 litrów pojemności bagażnika.
W standardzie auto porusza się na 18-calowych kołach. W zależności od wersji są to kołpaki „Active” lub felgi „Iconic” i „Sport”. Paleta kolorystyczna obejmuje 14 wariantów, w tym lakier dwukolorowy z kontrastowym dachem.
Wnętrze zdradza pochodzenie
Kabina nowej Micry jest prosta wizualnie i czerpie garściami z Renault 5, które jest jej bliźniakiem. Deska rozdzielcza oferuje dwa 10,1-calowe ekrany – jeden pełni funkcję cyfrowych zegarów, drugi obsługuje multimedia. Ekran centralny jest lekko skierowany w stronę kierowcy, co poprawia ergonomię.
Tapicerki dostępne są w trzech stylach: Modern, Audacious i Chill. Nastrojowe oświetlenie ambientowe oferuje aż 48 kolorów. W schowku między fotelami ukryto wytłoczony kontur góry Fudżi – subtelny ukłon w stronę japońskiego dziedzictwa marki.
Dwie baterie, dwa silniki do wyboru
Nowa Micra trafi do sprzedaży z dwoma wersjami akumulatora:
| Wersja | Bateria | Moc | Moment obrotowy | Zasięg | Masa |
|---|---|---|---|---|---|
| Podstawowa | 40 kWh | 90 kW | 225 Nm | 310 km | 1400 kg |
| Rozszerzona | 52 kWh | 110 kW | 245 Nm | 408 km | 1524 kg |
Komfort i prowadzenie na wysokim poziomie
Auto powstało na platformie AmpR, wspólnej dla modeli elektrycznych aliansu. Akumulator umieszczono nisko, co zapewnia nisko położony środek ciężkości. Micra otrzymała niezależne zawieszenie przednie i wielowahaczowe tylne, co zapewnia precyzyjne prowadzenie oraz komfort jazdy.
Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy: Comfort, Sport, Eco i Perso. Każdy zmienia reakcję układu napędowego i siłę wspomagania kierownicy. System ePedal pozwala prowadzić auto głównie przy użyciu pedału przyspieszenia, ułatwiając jazdę po mieście.
Pełna integracja z Google i usługi mobilne
Nowa Micra oferuje system NissanConnect z usługami Google. Kierowcy mają dostęp do Map Google, Asystenta Google i Google Play bez konieczności używania telefonu. Samochód sam zaplanuje trasę, uwzględniając zasięg i lokalizacje ładowarek, a także przygotuje akumulator do ładowania.
System pozwala również sterować funkcjami pojazdu głosem. Dostępne są także Apple CarPlay i Android Auto. Dzięki aplikacji NissanConnect Services kierowca może zdalnie sprawdzić stan naładowania akumulatora, ustawić temperaturę wnętrza i zaplanować ładowanie.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Micra została wyposażona w systemy wspomagające kierowcę, w tym ProPILOT Assist z adaptacyjnym tempomatem i asystentem pasa ruchu. Auto oferuje także rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, takich jak:
awaryjne hamowanie przy cofaniu,
ostrzeganie o pojazdach w martwym polu,
monitorowanie zmęczenia kierowcy,
czujniki wysiadania.
Kiedy nowa Micra pojawi się w salonach?
Sprzedaż nowej Micry w Europie ruszy pod koniec 2025 roku. Nissan nie podał jeszcze cen, ale wiadomo, że model będzie dostępny wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej.


