Nissan, Renault i Mitsubishi połączą się w jeden wielki koncern
Być może już niebawem na rynku pojawi się kolejny duży koncern. Carlos Ghosn dąży bowiem do pełnej fuzji Renault i Nissana.
Aktualnie marki te pozostają w sojuszu, wymieniając się technologiami i korzystając ze wspólnego know-how. Jest to dość unikalna sytuacja na rynku motoryzacyjnym, mająca wiele zalet, ale także i sporą garść wad. Nic więc dziwnego, że Carlos Ghosn, czyli prezes sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi coraz wyraźniej dąży do pełnego połączenia tych marek w jeden wielki koncern - tak przynajmniej donosi Bloomberg. Renault i Nissan w ubiegłym roku sprzedały łącznie więcej aut niż Toyota - 10,6 miliona vs 10,4 miliona w przypadku Toyoty.
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi zrzesza znacznie więcej marek. Jest to między innymi Dacia, Alpine, Samsung Motors, Infiniti, Datsun oraz AvtoZAZ.