Nissan przywraca do życia nazwę Evalia. Dobrze wiecie co to znaczy
Trzy rzędy siedzeń, większa przestrzeń ładunkowa i dwa napędy do wyboru. Przed Wami nowy Nissan Evalia, a dokładniej Townstar Evalia. Tak, to nic innego jak Grand Kangoo z innym znaczkiem.
Przestrzeń ma znaczenie - zwłaszcza w samochodach użytkowych. Japończycy dołączają do rywalizacji w grupie nieco większych kombivanów. Nissan Townstar Evalia oferuje więcej miejsca, ma ogromny bagażnik, a w wersji użytkowej zapewnia przestronną przestrzeń ładunkową.
Nissan Townstar Evalia ma 3100 mm rozstawu osi
Tym samym jest większy od standardowej wersji o 38,4 centymetra. W tym segmencie robi to ogromną różnicę. Wersja osobowa zyskała opcjonalny trzeci rząd siedzeń i wciąż ma za nim spory bagażnik, gdyż ma on od 500 do 3750 litrów pojemności.
Wersja użytkowa pozwala z kolei na wykorzystanie paki liczącej 4,6 m3. Jest to więc kawał miejsca, co sprawdzi się w wielu biznesach - mniejszych i większych.
Obydwa modele, czyli osobowy i użytkowy, występują z dwoma rodzajami napędu. Ofertę otwiera tutaj jednostka, którą Renault opracowało wspólnie z Mercedesem. Mowa oczywiście o silniku 1.3 TCe, oferowanym w szerokim przekroju modeli. Oferuje on 130 KM, a moc na koła przekazuje za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Opcjonalnie dostępny jest 7-biegowy automat.
Drugą opcję stanowi wariant elektryczny. Tutaj mamy do czynienia ze 122-konnym silnikiem, generującym 245 Nm. Energia gromadzona jest w baterii o pojemności 45 kWh. Nissan obiecuje do 265 kilometrów, aczkolwiek ten wynik jest bardzo optymistyczny. Realna wartość sięga 200 kilometrów w optymalnych warunkach.
Co ciekawe ta konstrukcja stawia na szybkie ładowanie AC, gdyż akumulator nie jest duży. Opcjonalnie dostępne jest ładowanie DC z mocą do 80 kW.
Nissan Townstar Evalia nie będzie oferowany z dieslem. Japończycy uznają, że w dobie rygorystycznych norm nie ma to większego sensu.
W standardzie dostaniemy tutaj szereg systemów wspierających kierowcę
Będzie to między innymi Around View Monitor, Blind Spot Warning i Lane Keep Assist. Wszystko wskazuje jednak na to, że pod tym kątem Townstar pozostanie nieco skromniej obdarowany w porównaniu do konstrukcyjnego bliźniaka w postaci Renault Kangoo.
Trzecim "bratem" w tej rodzinie jest Mercedes Citan/Klasy T. "Niemiecki" kombivan zyskał inny pas przedni a także przeprojektowane wnętrze z systemem MBUX, aczkolwiek konstrukcyjnie niczym nie różni się od Townstara i Kangoo.