Nissan X-Trail już niebawem pojawi się w salonach. Hybryda e-Power także trafi do oferty

Nissan X-Trail w nowej odsłonie niebawem trafi do salonów. W Hiszpanii europejska wersja przechodzi ostatnie testy, także w hybrydowym wydaniu e-Power.

Przez pewien czas stawialiśmy już krzyżyk na tym aucie. Po debiucie w USA i wielu miesiącach ciszy nie oczekiwaliśmy debiutu europejskiego wariantu. Tymczasem Nissan X-Trail powraca jako efektowny SUV, który dostępny będzie także w hybrydowym wydaniu.

Nissan X-Trail e-Power - z unikalnym napędem

Na zdjęciach szpiegowskich, które wykonał zespół motor.es, widzicie wariant hybrydowy. To on ma być kluczowym modelem w gamie, rywalizującym między innymi z Toyotą RAV4. Tutaj jednak mamy zupełnie inny systerm. Przede wszystkim silnik spalinowy o objętości skokowej 1,5 litra nie ma fizycznego połączenia z kołami. Zasila on jako generator jednostkę elektryczną, mocno spokrewnioną z konstrukcją z Nissana Leafa. W efekcie uzyskujemy tutaj 193 KM, które trafiają na przednią oś. Ciekawostką będzie obecność systemu e-Pedal, który umożliwi jazdę bez używania hamulców. System rekuperacji energii przejmuje ich rolę, zatrzymując auto i przy okazji odzyskując cenny prąd. W efekcie zużycie paliwa ma być bardzo niskie, a osiągi imponujące. Czy tak będzie? Zobaczymy.

Poza tym w gamie pojawią się także dwa warianty benzynowe z układem mild hybrid. To silnik 1.3 DIG-T, oferujący 140 i 163 KM. Tym samym zestaw jednostek napędowych będzie tutaj identyczny jak ten w Qashqaiu.

Nissan X-Trail e-Power

Nissan X-Trail będzie dużo praktyczniejszy od mniejszego brata

Zwiększona długość pozwoliła na wygospodarowanie przestronnego wnętrza i dużego kufra. Nie zabrakło także miejsca na trzeci rząd siedzeń, który przyda się większym rodzinom. Pierwsze testy z USA sugerują dużą zmianę na lepsze, zwłaszcza dzięki tym dodatkowym centymetrom w długości auta.

Cała reszta jest tutaj mocno zbliżona do Qashqaia. Kokpit ma podobną formę, a stylistyka nadwozia jest równie odważna i atrakcyjna. Na pewno X-Trail zyska dużo świeżości i nie będzie szybko się starzeć.

Z kim będzie rywalizować?

Teoretycznie jest to największy europejski SUV Nissana, jednak na jego celowniku nie będą samochody pokroju Kii Sorento czy Hyundaia Santa Fe. X-Trail stanie do walki z Fordem Kugą, Skodą Kodiaq czy właśnie Toyotą RAV4. Jego szanse na sukces są spore, tak więc może to być samochód, który "odbuduje" pozycję marki w Europie.