Novitec F8 Spider. Brąz, włókno węglowe i spory zastrzyk mocy
Niemcy w swoim żywiole. Novitec F8 Spider to Ferrari porprawione z wyczuciem i stylem, a do tego z odpowiednią mocą i charakterem.
Niemiecki tuner zaprezentował swoją propozycję kabrioletu dwa lata po premierze Ferrari. Novitec F8 Spider w żadnym wypadku nie jest "spóźniony", ale potencjalnemu klientowi może dać sporo frajdy.
Novitec to nie Mansory, ale też lubią "węgiel"
Na szczęście to nie jest Mansory. Mimo tego, włókno węglowe jest motywem przewodnim modyfikacji. Nowy splitter i dyfuzor, wloty powietrza, boczne osłony, "dziury w masce", większe lotki w dyfuzorze. To wszystko zrobiono z włókna węglowego. Poza tym, Novitec F8 Spider ma karbonowe klamki, lusterka, osłonę silnika a także nowy tylny spoiler lub skrzydło na klapie (dla tych, którzy chcą się bardziej wyróżniać). Czarny karbon i czarny lakier to idealny kontrast dla brązowych, kutych felg Novitec NF10. Felgi wyprodukowano we współpracy ze słynną firmą Vossen. Mają 21 cali (przednie) oraz 22 cale (tylne) i naciągnięto na nie opony 255/30ZR21 oraz 335/25ZR22. Oczywiście satynowy brąz nie jest obowiązkowy, ale świetnie pasuje do tego koloru nadwozia.
Novitec F8 Spider jest niższy i znacznie mocniejszy
Niemiecka firma jak zwykle nie ograniczyła się do pakietu przeróbek stylistycznych. Samochód "usiadł" niżej o 15 mm, co ma poprawić prowadzenie. Ale hydrauliczny system jest w stanie unieść przód o 40 mm, co powinno pomóc przejechać przez niektóre progi zwalniajace.
3,9-litrowe V8 biturbo dostało dodatkowy zastrzyk mocy. Zamiast seryjnych 720 KM i 770 Nm, teraz ma 802 KM i 898 Nm. Samym programem oraz układem wydechowym. Ten korzysta ze stopu niklu i chromu o nazwie Iconel, jest leciutki, może być aktywny i... może być pokryty złotem próby 999.
No dobra, złoty wydech to jedno, a osiągi to drugie. Podniesiona moc pozwoliła zgubić 0,2 sekundy w przyspieszeniu do 100 km/h (2,6 s. zamiast 2,8 s.) i cztery dziesiąte przy sprincie do 200 km/h (7,8 sekundy). Prędkość maksymalna wynosi ponad 340 km/h.
Cena? Bliżej nie znana. Zresztą, mnogość możliwości skonfigurowania sobie takiego egzemplarza powoduje, że trudno go wycenić. Same felgi mogą mieć pewnie kilka różnych wariantów wykończenia. A lekki wydech pokryty złotem może przewyższać ceną przeciętny samochód.