Nowa Dacia Duster najchętniej wybieranym autem w Polsce

Ledwo wkroczyła na rynek i już podbiła serca Polaków - nowa Dacia Duster bije rekordy sprzedaży wśród klientów indywidualnych.

Według IBRM Samar to właśnie Dacia Duster stała się najchętniej wybieranym nowym autem w kwietniu - oczywiście wśród klientów indywidualnych. Zdecydowało się na nią aż 487 osób. Drugie miejsce przypadło Toyocie Yaris (446 sprzedanych aut), zaś trzecie Skodzie Fabii (402 samochody). Warto też zwrócić uwagę na fakt, iż dopiero teraz Duster jest tak naprawdę dostępny w salonach - pierwsze sprzedane auta to samochody, które zostały zakupione "w ciemno". Co ciekawe sprzedaży nie zahamowała nawet dziwna sytuacja dotycząca wycofania jednostki 1.2 TCe a teraz także ograniczenia możliwości konfiguracji auta w przypadku topowego wariantu.

Od początku roku w Polsce sprzedało się 1669 Dusterów (wśród klientów indywidualnych), co daje temu modelowi czwarte miejsce w rankingu. Można jednak śmiało stwierdzić, iż obecność auta w salonach (oraz co ważniejsze na placach dealerów, gdzie można je wziąć "od ręki") podkręci sprzedaż. Obstawiamy więc, że ten rok może należeć do tego modelu.

Zresztą nie ma się czemu dziwić. Nowa Dacia Duster to naprawdę udane i przyjemne auto. Choć jakościowo wciąż jest dość "tanim" autem, to jednak nowoczesne wnętrze oraz bogate wyposażenie w przypadku topowych wariantów w połączeniu z niską ceną i napędem na cztery koła zachęca wiele osób do zakupu tego auta. Poza tym nowy Duster po prostu dobrze wygląda i nie sprawia wrażenie "ulepionego" z wielu przypadkowych podzespołów.