Nowa Honda CR-V jest już testowana. Szybko, ale zmiana ma sens

Nowa Honda CR-V jest już na horyzoncie - tak, raptem 3 lata po debiucie aktualnego wcielenia. Ta zmiana ma jednak sens i może przynieść marce korzyści.

Honda CR-V oferowana jest w Europie od końcówki 2018, a swoją premierę miała niemal równo 3 lata temu, podczas targów w Genewie. Dlaczego więc japońska marka szykuje już nowe wcielenie? Otóż pamiętajcie, że aktualna generacja CR-V zadebiutowała już w 2016 roku, jednak przez dwa lata była oferowana wyłącznie w USA. Wszystko wskazuje na to, że Japończycy nie tylko chcą odświeżyć i "powiększyć" ten model, ale także uczynić go bardziej konkurencyjnym wobec liderów segmentu.

To trudny segment, a Honda CR-V musi mieć więcej zalet

Aktualna generacja niestety nie ma ich zbyt wiele. Wygląda specyficzne i jest przestronna, ale ograniczony wybór silników i droga hybryda sprawiają, że na tego SUV-a nie decyduje się zbyt wiele osób. Z tego powodu chociażby Japończycy chcą "wypchnąć" na rynek nowe wcielenie - większe i nowocześniejsze. Pierwsze egzemplarze, skrywające już finalną stylistykę auta, wyjechały na drogi.

Tutaj zobaczysz zdjęcia nowej Hondy CR-V

Czego się spodziewać? Przede wszystkim zwiększonych w wyraźny sposób wymiarów. Można spodziewać się, że Honda CR-V będzie nieco większa od swojego "największego" rywala, czyli Toyoty RAV4.

Warto też zwrócić uwagę na nowe podejście do stylistyki. CR-V ma być optycznie lżejszym i atrakcyjniejszym autem, nawiązującym do wprowadzanej właśnie przez markę minimalistycznego designu.

Można spodziewać się, że Honda CR-V będzie wyłącznie hybrydą

Japończycy poświęcają dużo czasu i pieniędzy na dopracowanie swoich hybrydowych konstrukcji. Honda postanowiła stworzyć swoją własną koncepcję dotyczącą takiego napędu. Jest ona już stosowana w Jazzie, a teraz debiutuje także w nowym wcieleniu HR-V. Honda CR-V zapewne otrzyma udoskonalone rozwiązanie z obecnego modelu - a to sugeruje niskie zużycie paliwa i dobre osiągi.

Honda CR-V

Honda szykuje "festiwal nowości"

Dosłownie. Niedawno na rynek trafił Jazz i elektryczny model e. Honda HR-V ujrzała już światło dzienne w produkcyjnym wydaniu i niebawem trafi do produkcji. W drodze, obok CR-V, jest też Civic. To właśnie on zostanie zaprezentowany jako pierwszy, gdyż gra w potencjalnie najważniejszym dla marki segmencie. Dostaniemy tutaj ponownie wersję hatchback i sedan, a w każdym wydaniu pojawi się zelektryfikowany wariant napędowy.