Nowa Kia Sorento startuje od 144 900 zł

Na początku października ubiegłego roku Kia pokazała nową odsłonę Sorento. Auto zostało zaprezentowane podczas paryskiego salonu samochodowego Mondial de l'Automobile 2014. Niebawem będzie można kupić nowe Sorento w Polsce.

Sorento to przestronny samochód, który z pewnością spodoba się wielu obecnym i nowym klientom marki. Model ten jest elementem szerszej strategii marki, która zakłada oferowanie bogatego wyposażenia w przystępnej cenie. Wydaje się, że 144 900 zł za wersję podstawową to nie tak mało, ale za te pieniądze otrzymuje się auto z silnikiem Diesla dysponującym pojemnością 2 litrów i mocą 185 koni mechanicznych. Ponadto na wyposażeniu znajduje się napęd na cztery koła, automatyczna skrzynia biegów, 7 miejsc siedzących, nawigacja z dotykowym ekranem 7", kamera cofania, 18-calowe felgi aluminiowe, czujniki cofania z przodu i z tyłu, przyciemniane szyby z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, automatyczna klimatyzacja, elektryczne lusterka, skórzane wykończenie kierownicy i drążka zmiany biegów. To całkiem sporo jak na "golasa".

Trzecia generacja koreańskiego SUV-a zmieniła się jednak nie tylko pod względem wyposażenia. Sam jej wygląd został poddany modernizacji. Sylwetka auta została bowiem delikatnie wysmuklona, a sama karoseria poddana drobnym zabiegom upiększającym, co miało ją zbliżyć do segmentu premium.

Wśród widocznych zmian należy wymienić nowe reflektory przednie, które teraz zostały wydłużone, przez co zachodzą na boki. Uwydatnione zostały przy tym lampy przeciwmgielne, a sam grill został powiększony i rozbudowany w pionie. Z tyłu zaś zaobserwować można podkreślony zarys tylnych nadkoli oraz głęboko tłoczoną wnękę na tablicę rejestracyjną. Samo auto zostało jednocześnie wydłużone o 95 mm i poszerzone o 5 mm względem poprzednika. Straciło jednak 15 mm wysokości, co w efekcie nadaje nadwoziu muskularną sylwetkę.

Zmiany dotknęły także wnętrze nowego Sorento. Wraz z wydłużeniem nadwozia auto zyskało szerszy rozstaw osi, co z kolei pozwoliło wygenerować więcej przestrzeni dla pasażerów. Mimo obniżenia linii dachu konstruktorom udało się wygospodarować dodatkową przestrzeń na głowy podróżujących z tyłu, a po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń auto dysponuje przestrzenią bagażową wielkości 605 litrów (o 90 litrów więcej niż w poprzedniej generacji). Pod podłogą natomiast znalazł się sortownik na niewielkie przedmioty. Klienci mogą wybierać między jednobarwnym wykończeniem wnętrza w kolorze czarnym lub dwubarwnym, czarno-szarym z tapicerką materiałową bądź skórzaną.

Bogate wyposażenie wersji podstawowej będzie można także dodatkowo rozszerzyć. Kia w swojej ofercie zawarła kilka rozwiązań technicznych, które ułatwią i uprzyjemnią codziennie użytkowanie pojazdu. Wśród nich znalazł się między innymi 4-kamerowy system podglądu otoczenia pojazdu z lotu ptaka, którego obraz wyświetlany jest na wyświetlaczu umieszczonym na desce rozdzielczej. Innym rozwiązaniem wartym uwagi jest automatyczne otwieranie tylnej klapy bagażnika po wykryciu przez samochód elektronicznego kluczyka w bezpośredniej bliskości.

Gama silników trzeciej generacji Sorento pozbawiona została niestety jednostek benzynowych. W ofercie znajdą się jedynie dwa silniki wysokoprężne o pojemności 2 i 2,2 litrów oraz mocy odpowiednio 185 i 200 koni mechanicznych.

Poprawione zostały też względem poprzednika układ jezdny i zawieszenie. Dzięki temu samochód stał się bardziej komfortowy i zwrotny, a dzięki redukcji hałasu i wibracji również przyjemniejszy i mniej męczący podczas długich podróży.

Kia Sorento trzeciej generacji to z pewnością spory krok dla koreańskiego producenta. Tylko czy jest to odpowiednio duży krok dla tego rynku? Konkurencja w segmencie SUV-ów trwa bowiem w najlepsze i oferta ta może okazać się niewystarczająca dla bardziej wymagających klientów.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kEb7EEd3eEo