Kiedyś te litery oznaczały emocje. Dzisiaj jest to 280 KM w absolutnej ciszy
Magiczne litery powracają - ale w specyficznej postaci. Przed Wami Lancia Ypsilon HF, która oferuje 280 KM.
- Litery HF powracają do gamy Lancii
- Niestety - emocje są tutaj podawane w bardzo specyficznym wydaniu
- Jest też wersja spalinowa, ale emocji raczej nie zapewni
Lancia Ypsilon HF przywraca do życia znane określenie "High Fidelity", znane ze sportowych aut tej marki. Nowy hothatch oferuje dużo mocy i lepsze prowadzenie, ale jest tutaj jedna "gwiazdka", którą trzeba doczytać.
Lancia Ypsilon HF jest dokładnie tym, czego się spodziewacie. Ma sporą rodzinę
Nowa Lancia Ypsilon HF bazuje na platformie znanej z innych modeli koncernu Stellantis - CMP Perfo. Auto napędza jeden silnik elektryczny, który generuje 280 KM i 345 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na przednią oś, a właściwości jezdne poprawia mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Energia magazynowana jest w baterii o pojemności 54 kWh, co przekłada się na zasięg 370 kilometrów według cyklu WLTP.
Pod względem technicznym Ypsilon HF otrzymał sztywniejsze zawieszenie i obniżone o 20 mm nadwozie. Poszerzono również rozstaw kół - o 30 mm z przodu i z tyłu. Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada układ hamulcowy Aclon z czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 355 mm.
Ypsilon HF nie rozczarowuje wyglądem
Sportowa wersja wyróżnia się agresywniejszym bodykitem i 18-calowymi felgami. Zmodyfikowane zderzaki z większymi wlotami powietrza, poszerzenia nadkoli z dodatkowymi nakładkami aerodynamicznymi, dyfuzor z tyłu i logo HF z czerwonym słoniem to elementy, które mają podkreślać charakter tego samochodu.
Ten model dostaniecie w trzech lakierach: Nero Ardesia, Bianco Quarzo i Arancione Lava. Ten ostatni to bezpośredni ukłon w stronę barw wyścigowych dawnych rajdówek Lancii.
W kabinie znalazły się sportowe fotele pokryte materiałem Econyl, aluminiowe nakładki na pedały oraz niebieski dekor deski rozdzielczej. Nie zabrakło też podwójnych ekranów 10,25-cala, ładowarki indukcyjnej, podświetlenia ambientowego i systemów wspomagających jazdę na poziomie 2. Lancia pozostawiła również charakterystyczny „wielofunkcyjny stolik” między fotelami.
Chcecie silnik spalinowy? Lancia Ypsilon HF Line da Wam taką opcję, ale ograniczy emocje
Obok pełnoprawnej wersji HF zadebiutowała też bardziej przystępna cenowo odmiana o nazwie HF Line. Z zewnątrz wygląda niemal identycznie, pomijając węższe błotniki i mniejsze, 17-calowe felgi. Wewnątrz znajdziemy fotele z charakterystycznymi przeszyciami i wzorem „cannelloni”.
Ta wersja oferowana jest z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Hybryda to trzycylindrowy silnik o pojemności 1.2 litra i mocy 110 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 9,3 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 190 km/h – czyli o 10 km/h więcej niż w wersji elektrycznej HF.


