Nowa Mazda 3 wyceniona [CENNIK]

Mazda 3 wjeżdża na polski rynek. Model ten zaoferuje nie tylko świetną stylistykę, ale także bardzo bogate wyposażenie.

Mazda nie zwleka ani chwili i szykuje się do wypuszczenia "trójki" na polski rynek. Model ten zaskakuje wysokimi cenami, ale i bardzo bogatym wyposażeniem standardowym. W gamie tego modelu dostępne będą cztery wersje wyposażeniowe: KAI, KANJO, HIKARI i ENSO. Każda z nich nie tylko będzie wyróżniała się wieloma dodatkami, ale także charakterystycznymi elementami stylistycznymi, które będą je wyróżniały.

W podstawowej wersji KAI znajdziemy takie elementy jak system G-Vectoring +, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją autohold, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniach, komplet poduszek powietrznych i systemów bezpieczeństwa (czujniki ciśnienia w oponach, czujnik monitorowania martwego pola, układ monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu, e-Call, system monitorujący znużenie kierowcy, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe, system autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej, system czytający znaki drogowe, Lane Assist), automatyczne światła oraz wycieraczki, czujniki parkowania z tyłu, immobiliser z alarmem, klimatyzacja manualna, podłokietnik, uruchamianie silnika przyciskiem, elektryczne szyby przednie i tylne oraz skórzane wykończenie kierownicy i skrzyni biegów, wyświetlacz head-up display, system multimedialny z ekranem 8,8-cala, audio z Bluetooth i 16-calowe alufelgi (dla wersji SKYACTIV-X 18-calowe) i ledowe światła przednie jak i tylne.

Wersja KANJO dorzuca do tego wszystkiego czujniki z przodu, kamerę cofania, podgrzewanie wycieraczek, foteli i kierownicy, dostęp bezkluczykowy, klimatyzację automatyczną i lusterka fotochromatyczne.

Odmiana HIKARI oferuje: przednie matrycowe światła LED z funkcją oświetlenia adaptacyjnego, system monitorowania ruchu poprzecznego z funkcją awaryjnego hamownia, monitorowanie ruchu poprzecznego przed autem, system kamer 360 stopni, audio BOSE, bezramkowe lusterko fotochromatyczne, łopatki do zmian biegów przy skrzyni automatycznej i system monitorujący kamerą znużenie kierowcy.

Wersja ENSO, czyli topowa odmiana Mazdy 3, dodaje do tego wszystkiego skórzaną tapicerkę w kolorze burgundowym (dla hatchbacka) lub białą (dla sedana) i w pełni elektrycznie regulowane fotele przednie.

W Polsce pod maską Mazdy 3 oferowane będą tylko dwa silniki. Bazową ofertą będzie nowa wersja jednostki 2.0 SKYACTIV-G. Generować ona będzie 122 KM, a do oferty trafi z 6-biegowym manualnem lub 6-biegowym automatem. Na szczycie oferty stanie nowa jednostka 2.0 SKYACTIV-X SCCI z zapłonem samoczynnym. Oferuje ona 181 KM i ma zapewnić bardzo niskie zużycie paliwa przy zachowaniu świetnej dynamiki i kultury pracy silnika benzynowego. Wersja ta będzie także oferowana po raz pierwszy z napędem na cztery koła - ten jednak dostępny będzie wyłącznie w hatchbacku.

Cennik nowej Mazdy 3 otwiera kwota 94 900 zł za bazową wersję Kai ze 122-konnym silnikiem benzynowym. To bardzo wysoka cena, aczkolwiek standardowe wyposażenie dorównuje wielu topowym wersjom u konkurentów.

Cennik wersji sedan i hatchback z napędem na przód

SILNIK/WERSJA KAI KANJO HIKARI ENSO
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT 94 900 zł 99 900 zł 109 900 zł -
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT 102 900 zł 107 900 zł 117 900 zł -
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT 112 900 zł 117 900 zł 123 900 zł 130 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT 120 900 zł 125 900 zł 131 900 zł 138 900 zł

Cennik wersji hatchback z napędem na cztery koła

SILNIK/WERSJA KAI KANJO HIKARI ENSO
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD 122 900 zł 127 900 zł 133 900 zł 140 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD 130 900 zł 135 900 zł 141 900 zł 148 900 zł

Dealerzy Mazdy w okolicach świąt rozpoczną przyjmowanie zamówień na nową "trójkę". Początkowo Mazda 3 dostępna będzie do zamównienia wyłącznie z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G. Pierwsze auta w salonach zagoszczą w marcu 2019.