Nowa Mazda CX-5 jest większa i praktyczniejsza. Wiemy ile kosztuje

Nowa Mazda CX-5 jest znacznie większa, ma dużo przestronniejszy bagażnik i korzysta z wielu nowych technologii. Nowa generacja bestsellera japońskiej marki wjeżdża na polski rynek. Ile kosztuje?

Japończycy ujawnili polskie ceny trzeciej generacji swojego najlepiej sprzedającego się SUV-a. Nowa Mazda CX-5, łącząca mocno odświeżoną stylistykę, nowoczesne technologie i 2,5-litrowy silnik benzynowy z automatyczną skrzynią biegów w standardzie, trafi do klientów w lutym 2026 roku. Podstawową wersję Prime-Line już wyceniono, a dealerzy już przyjmują zamówienia.

Nowa Mazda CX-5 kosztuje wyjściowo 139 900 złotych. Co za to dostajemy?

Przede wszystkim nowa odsłona CX-5 urosła. Jest dłuższa o 11,5 cm, wyższa o 3 cm i szersza o 1,5 cm w porównaniu z poprzednikiem. Powiększony bagażnik oferuje 583 litry pojemności, co ma zapewnić większą funkcjonalność w codziennym użytkowaniu i podczas długich podróży. Producent podkreśla, że SUV zachował charakterystyczny design w stylu KODO oraz sprawdzony napęd, który ma gwarantować niezawodność.

Cztery wersje wyposażenia i dwa rodzaje napędu

Mazda CX-5 będzie dostępna w czterech odmianach: Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line oraz Homura. Każda wersja oferuje inne wykończenie wnętrza, a klienci będą mogli wybierać między napędem na przednie koła (FWD) lub na wszystkie osie (AWD). Samochód ma możliwość holowania przyczep o masie całkowitej do 2000 kg, co dodatkowo zwiększa jego uniwersalność.

Pod maską nowej Mazdy CX-5 pracuje 2,5-litrowy silnik benzynowy wspierany układem miękkiej hybrydy. Producent stawia na prostotę konstrukcji i niższe zużycie paliwa, jednak parametry jednostki mogą rozczarować część kierowców. Silnik generuje 141 KM oraz 238 Nm momentu obrotowego, co w przypadku dużego SUV-a nie zapowiada wybitnych osiągów.

Mazda CX-5 2025 ile kosztuje

Jednostka współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z nowym oprogramowaniem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa w wersji z napędem na przednią oś wynosi 7,3 l/100 km. Odmiana AWD zużywa o 0,4 litra więcej.

W 2027 roku oferta zostanie poszerzona o pełną hybrydę Skyactiv-Z. Jednocześnie z gamy znika wysokoprężny silnik 2.2, dla którego Mazda nie przewidziała następcy.

Jest też lepszy układ jezdny

Inżynierowie dopracowali zawieszenie, które ma teraz lepiej tłumić nierówności, zachowując jednocześnie precyzję prowadzenia. Układ kierowniczy reaguje szybciej i działa z większą precyzją. Wersje AWD korzystają z systemu G-Vectoring Control Plus, poprawiającego stabilność w zakrętach. Dodano także nowy wałek wyrównoważający, redukujący drgania i hałas silnika przy niskich obrotach, co ma zwiększyć komfort podróży.

Pełny cennik oraz konfigurator nowej Mazdy CX-5 dla polskiego rynku pojawi się na początku września 2025 roku. Wtedy też będzie można poznać wszystkie opcje personalizacji.