Nowa skrzynia CVT zadebiutuje w Toyotach

Rozwijająca nową "gamę technologiczną" Toyota wprowadza do produkcji nowy model przekładni CVT. W założeniu ma ona być dużo sprawniejsza przy niskich prędkościach.

Wadą CVT w większości przypadków jest to, że na samym początku jazdy samochód zachowuje się jak "na gumkę". Najpierw dodajemy gazu, potem następuje lekkie opóźnienie i wzrost obrotów, i dopiero potem przyspieszenie. Nowa skrzynia Direct Shift-CVT ma rozwiązać ten jakże irytujący problem poprzez "wstawienie" dodatkowego przełożenia. Efektem ma być zdecydowane poprawienie reakcji na wciskanie gazu.

Ponadto zastosowane rozwiązanie ma zmniejszyć straty mechaniczne, rozszerzyć zakres użytecznych przełożeń i poprawić dobór przełożenia do sytuacji w trakcie jazdy. Dzięki temu Toyoty z nową przekładnią mają być szybsze, wygodniejsze w jeździe, no i oczywiście oszczędniejsze (o 6%).

Technologia TNGA, którą Toyota rozwija i wprowadza stopniowo (do 2023 roku ma obejmować 80% samochodów) obejmuje płyty podłogowe, silniki i skrzynie biegów. Jej celem jest nie tylko unowocześnienie gamy, ale również zmniejszenie ilości emitowanego przez japońskie samochody (w Europie, USA, Japonii i Chinach) CO2 o co najmniej 18%.

https://www.youtube.com/watch?v=m-MLyKjYqSw