Nowa Toyota Auris - Niewielkie zmiany
Zaledwie kilka dni temu Toyota pokazała pierwsze zdjęcia zapowiadające nowego Aurisa. Zobaczyliśmy na nich drobne zmiany stylistyczne. Zapowiedziano także nowe jednostki silnikowe. Ile z tych kwestii zostało potwierdzonych podczas salonu w Genewie?
Zacznijmy od nadwozia. Zostało ono nieco przeprojektowane, choć osoby niezainteresowane japońską marką nie znajdą większych różnic. Z przodu nowy wygląd zyskał przedni zderzak, którego dolna część została poszerzona. Dzięki temu zabiegowi całość sylwetki sprawia wrażenie stabilniejszej. Z tyłu natomiast znalazły się zupełnie nowe światła, które już na pierwszy rzut oka różnią się od tych u poprzednika.
Spore zmiany widoczne są także we wnętrzu. Odmłodzona Toyota Auris zyskała nieco bardziej ludzkie oblicze. W obecnie sprzedawanej wersji można było narzekać na nieco przestarzały i ascetyczny design, ale teraz ma się to zmienić. Sama konsola centralna została nieco uproszczona, zaś elementy podświetlenia wnętrza zostały ujednolicone.
Zegary umieszczone zostały w podłużnych tubach, a między nimi znalazł się kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala. Zmiany dotknęły także panel centralny. Tutaj za szklaną taflą znalazł się ekran dotykowy , za pomocą którego można sterować większością funkcji pojazdu. Nawiewy, klamki oraz elementy ozdobne zostały wykonane z mniej surowych materiałów, a samo wykończenie sprawia wrażenie lepszego jakościowo od poprzedniej generacji.
Auris doczekał się także nowych jednostek napędowych. Główną nowością będzie turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra. Będzie to pierwsza tego typu jednostka montowana w samochodach Toyoty. Jednocześnie w ofercie pozostaną dobrze znane jednostki 1.33 Dual VVT-i oraz 1.6 Valvematic. Wycofany będzie natomiast silnik wysokoprężny 2.0 D-4D. Jego miejsce zajmie mniejsza jednostka o pojemności 1,6 litra. Do wyboru będzie także zmodernizowany silnik 1.4 D-4D. Nie można tu oczywiście zapomnieć o układzie hybrydowym, który dalej pozostanie w ofercie.
Nowości szukać można także w innych elementach. Tylne zawieszenie jest konstrukcji wielowahaczowej, poprawione zostało oprogramowanie wspomagania kierownicy, a także wzmocniono wygłuszenie kabiny. Dla Toyoty ważne były też kwestie bezpieczeństwa. Na wyposażeniu nowego Aurisa znajdzie się bowiem Toyota Safety Sense (zestaw systemów bezpieczeństwa opartych na działaniu kamery i radaru laserowego z przodu pojazdu).
Kiedy zobaczymy zmodernizowanego Aurisa w polskich salonach? Zgodnie z zapowiedziami producenta, musimy zaczekać do lipca bieżącego roku.