Nowa Toyota Auris zadebiutuje w Genewie wraz z szeregiem ciekawych rozwiązań
Proces dopracowywania nowego Aurisa obserwujemy od dawna. Zamaskowane egzemplarze zalały najróżniejsze miejsca w Europie mniej więcej rok temu. Czas więc na wielki finał w postaci premiery produkcyjnej wersji tego auta. Toyota pochwaliła się teaserem, w którym ujawnia zarys sylwetki trzeciego wcielenia tego popularnego auta kompaktowego. Auris będzie agresywniej stylizowany, zaś sywletka zyska nieco lekkości. Na spyshotach, które pojawiły się już jakiś czas temu w sieci pokazano wnętrze w produkcyjnej wersji - będzie ono zaprojektowane zupełnie inaczej niż w dotychczasowym modelu.
Nowa Toyota Auris urośnie - i to znacznie. Wedle wstępnych informacji, które uzyskaliśmy od osób powiązanych z marką wersja kombi zyska rozstaw osi na poziomie Toyoty Avensis i tym samym zastąpi ten model. Silniki również nie zawiodą. Toyota potwierdziła właśnie debiut nowej hybrydy, bazującej na dwulitrowym silniku i zmodyfikowanych bateriach. Japończycy chwalą się wysoką sprawnością termiczną, która dla silnika benzynowego wynosi około 40%.
W Aurisie zadebiutują także nowe przekładnie - manualna oraz automatyczna. Skrzynia manualna została odchudzona o 7 kilogramów, zaś spięto ją z układem iMT, znanym już z C-HR’a. Automatycznie steruje on międzygazami, co zwiększa płynność jazdy oraz ogranicza zużycie sprzęgła. Automat to z kolei przekładnie Direct-Shift CVT, z poprawioną pracą i lepszym dopasowywaniem przełożenia do danej prędkości.
Kolejną nowością są dwa rodzaje napędu na cztery koła - Dynamic Torque Vectoring AWD oraz E-Four AWD. Pierwszy z nich oferowany będzie w standardowych wersjach benzynowych. System wektorowania mocy na poszczególne koło ma zapewniać świetną przyczepność w każdych warunkach. E-Four AWD oferowany będzie w hybrydach. Tutaj do 30 procent momentu trafiać będzie na tylną oś, zaś całość realizowana będzie dzięki obecności dwóch silników - spalinowego i elektrycznego (elektryk pełni rolę napędu na tył).