Nowa Toyota RAV4 2025 oficjalnie. Cztery warianty mocy, do 304 KM, więcej miejsca, ciekawy design
Większy wybór wersji napędowych, więcej miejsca, nowoczesny wygląd - tak prezentuje się Toyota RAV4 2026. Oto wszystko, co chcecie o niej wiedzieć.
Japończycy przez ponad tydzień konsekwentnie zapowiadali nowy model. Jednocześnie światło dzienne ujrzała wersja europejska i amerykańska. Tu przyszło spore zaskoczenie - o dziwo różnią się od siebie stylistyką, dość znacznie. Nowa Toyota RAV4 2025 jest elegancka, bardziej kanciasta, większa i lepiej wyposażona.
Toyota RAV4 2026. Stylistyka w nowym stylu
Oczywista była jedna rzecz - wiedzieliśmy, że Japończycy upodobnią ten model do innych nowości marki. Finalnie jednak postawiono tutaj na nieco większą porcję indywidualnego charakteru. Przede wszystkim pas przedni wyróżnia wielki grill, a także charakterystyczne światła z wąskimi ledami do jazdy dziennej.
Linia boczna zyskała wyraźniejsze przetłoczenia i ma mocniej podkreślony wizualnie tylny błotnik. Tył zaś wyróżnia poprowadzona bliżej kąta prostego tylna szyba, a także nowy design świateł. Tutaj nie sposób nie zauważyć pewnego odniesienia do czwartej generacji tego modelu.
Od razu debiutuje także wersja GR Sport
Stawia na dynamiczniejszą stylistykę i zdecydowanie "odcina się" od bardzo neutralnego designu standardowego modelu. Mamy tutaj mocniej podkreślony przedni grill, większe koła (20-calowe), a także czarne wstawki w progach i w tylnym zderzaku.
Japończycy nie mogli "zepsuć" wyglądu. RAV4 znalazła łącznie 2,5 miliona nabywców w Europie, a na świecie aż 15 milionów. To jeden z najpopularniejszych produktów Toyoty, cieszący się ogromnym uznaniem.
Wnętrze skręciło w stronę Toyoty Land Cruiser
To pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl, gdy patrzy się na nowy kokpit. Jest on kanciasty i masywniejszy wizualnie. Centrum dowodzenia stanowi tutaj 12,9-calowy ekran multimediów (wykorzystujące nowe oprogramowanie Toyota Arene), pod którym mamy ukryte podstawowe przełączniki, w tym te sterujące klimatyzacją (za to duży plus).
Kierownica jest dużo masywniejsza optycznie, a za nią kryją się 12,3-calowe zegary, tym razem w formie tabletu. Co ciekawe wreszcie możemy uruchomić na nim mapy Google. To coś, co doceni wiele osób. Japończycy obiecują także lepsze wykończenie kokpitu. Tutaj pozostaje wierzyć im na słowo i czekać na pierwsze jazdy tym modelem.
Co ciekawe wymiary wciąż pozostają słodką tajemnicą marki, ale wszystko wskazuje na to, że RAV4 nieco urosła. To przełoży się na większą ilość miejsca na tylnej kanapie i na większy bagażnik.
Toyota RAV4 2025. Pod maską tylko hybrydy, wersja plug-in ma ogromną baterię
Postawienie na hybrydy było oczywiste, aczkolwiek mamy tutaj kilka nowości i zaskoczeń. Przede wszystkim bazowa wersja, która otwiera ofertę, jest niestety... słabsza niż zakładaliśmy. Po cichu liczyliśmy na to, że pojawi się tutaj napęd z Camry, który zapewniłby 230 KM.
Tymczasem ofertę otwiera owszem 2,5-litrowa hybryda, ale w wydaniu przednionapędowym ma ona 183 KM, a w wydaniu AWD-i (tylna oś wspierana dodatkową jednostką elektryczną) 191 KM.
Jeśli chcecie przeskoczyć barierę 200 KM, to pozostaje Wam wersja plug-in hybrid. Nowy PHEV także występuje w dwóch wersjach - przednionapędowej o mocy 268 KM i AWD-i o mocy 304 KM. W tej odmianie sprint do setki zajmuje raptem 5,3 sekundy. Bateria ma tutaj aż 22,68 kWh pojemności. To przełoży się na zasięg solidnie przekraczający 100 kilometrów na jednym ładowaniu.
A skoro o tym mowa, to maksymalna moc ładowania AC to 11 kW, czyli w 2h naładujemy się do pełna z solidnego wallboxa lub słupka. Jeśli komuś byłoby mało, to alternatywą jest ładowanie prądem stałym z mocą do 50 kW. Tutaj czas ładowania do 10 do 80% to 30 minut.
Kiedy nowa RAV4 pojawi się w Polsce?
Najprawdopodobniej w trzecim lub czwartym kwartale bieżącego roku. Póki co pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na oficjalne ceny tego auta.
Swoją drogą, szkoda, że Toyota w Europie nie dodała do oferty wersji o bardziej bojowej, surowej stylistyce. Taka zadebiutowała w USA i prezentuje się naprawdę dobrze.


