Nowe Audi A5 Sportback - Debiut już w Paryżu!
Niemiecki producent publikuje zdjęcia nowego modelu na chwilę przed zbliżającymi się targami w Paryżu. Sportowe coupe A5 otrzymuje kilka centymetrów długości i dodatkową parę drzwi.
To była kwestia czasu. Po udanej premierze coupe Audi rozszerza gamę A5 o bardziej praktyczną odmianę Sportback. Po doświadczeniach z poprzednią generacją wiemy, że to dobry ruch. Czym Sportback wyróżnia się na tle mniej funkcjonalnej wersji? Rozstaw osi wydłużono o 6 cm, a przestrzeń bagażową zwiększono do 480 litrów. W tylnej części nadowozia przybyło 11 mm szerokości na wysokości ramion oraz 24 mm miejsca na nogi - pasażerowie tylnej kanapy i bagaże powinni być zadowoleni.
Audi przyzwyczaiło nas już do pytania nie "czy", ale "jak bardzo" nowy model przypomina ten schodzący z rynku. Tak też jest w tym wypadku. Patrząc na przód nowego A5 nie sposób poznać, z którym wariantem nowej "apiątki" mamy do czynienia. Nie będziemy mieli za to wątpliwości, że to najnowszy produkt marki z Ingolsadt – front dominuje charakterystyczny dla marki heksagonalny grill. W usportowionej optycznie wersji S-line zwrócimy także uwagę na nieznacznie przeprojektowany zderzak - identyczny z tym w Audi S5. Za sprawą wydłużonej linii nadwozia i dodatkowego okienka za tylnymi drzwiami sylwetka auta opada lżej, a płynnie przechodzący przez tylną szybę w pokrywę bagażnika dach jeszcze ją dodatkowo wysmukla.
To co nie ulegnie zmianie względem coupe to paleta jednostek napędowych. Ofertę otwiera 2-litrowy silnik TFSI udostępniający kierowcy 170 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Jeśli te dane nie robią na Was wrażenia, sięgnijcie po jeden z dwóch mocniejszych wariantów tego silnika, odpowiednio: 190- lub 250-konny. Całość wieńczy dostępny tylko w S5 3-litrowy motor TFSI produkujący 353 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Także jednostki wysokoprężne pozostaną te same: 2.0 TDI (190 KM, 400 Nm) oraz 3.0 TDI w dwóch wariantach mocy: 217 KM lub 285 KM. W ofercie nie zmieni się także rodzaj napędu – do wyboru przenoszony tylko na przednie lub na wszystkie koła. W zależności od wersji silnik będzie sprzężony z 6-biegowym "manualem", 7-biegową skrzynią na podwójnym sprzęgle lub 8-biegowym "automatem" z rodziny Tiptronic.
Wewnątrz Sportbacka zastaniemy ten sam arsenał funkcji i systemów, co w A5 Coupe. Oznacza to, że bazowy model posiada 7,0-calowy system infotainment, a w lepiej wyposażonych modelach uświadczymy 8,3-calowego ekranu oraz 12,3-calowego wirtualnego kokpitu do spółki. W opcji o miły nastrój podczas jazdy zadba 19-głośnikowy system nagłośnienia Bang & Olufsen. Nie trzeba wspominać o asystentach jazdy, takich jak chociażby system adaptatywnej jazdy Stop&Go.
W Niemczech cennik nowego A5 Sportback otwiera kwota 37.800 euro. Mamy nadzieję, że polskie ceny poznamy już niebawem. Teraz czekamy już tylko na demoniczną wersję RS5, choć nie spodziewamy się by występowała ona w rodzinnym, 5-drzwiowym formacie.