Nareszcie! Audi pokaże zupełnie nowy spalinowy model. Premiera lada chwila
Nie regulujcie odbiorników, Audi naprawdę wreszcie pokaże bardzo wyczekiwany model. Następca modelu A4 jest gotowy do premiery. Poznamy go już za kilka dni.
- 16 lipca zadebiutuje nowe Audi A5
- To model, który zastąpi Audi A4
- Na nowe Q5 trzeba jeszcze chwilę poczekać
W przyszłym roku obecna generacja Audi A4 (B9) obchodziłaby 10 urodziny. Ten model jednak dekady na rynku nie uświadczy, gdyż jego następca wreszcie jest gotowy do premiery. Poznamy go już 16 lipca, od razu w obydwu wersjach nadwoziowych.
Mowa tutaj oczywiście o nowym A5, które przejmuje rolę A4. Ostre cięcia sprawiły, że w ofercie zostanie tylko dynamicznie narysowany Sportback i praktyczny Avant. Ten drugi zadebiutował właśnie na pierwszym zwiastunie.
O nowym Audi A5 napisaliśmy już chyba wszystko, więc teraz tylko dodamy, że to pierwsza z dwóch premier tej marki
W drodze jest jeszcze jeden wyczekiwany samochód - nowe Q5. Tutaj jednak trzeba uzbroić się w odrobinę cierpliwości. Choć Niemcy mają niemal gotowe auto, które nosi minimalny kamuflaż, to premierę tutaj zaplanowano na jesień.
W obydwu modelach, to jest w A5 i Q5, dostaniemy cały przekrój silników spalinowych. Obok klasycznych benzyn i diesli (potencjalnie z układem miękkiej hybrydy) będą też wydajne warianty PHEV (plug-in hybrid). To one, według producenta z Ingolstadt, mają być kluczowym napędem w gamie tych samochodów. Możemy liczyć na duże baterie i naprawdę solidny zasięg na jednym ładowaniu.
Audi A5
Dużym atutem tych samochodów będzie także dynamiczniejsza linia. A5 i Q5 nieco urosną, co przełoży się również na przestronniejsze wnętrze i na pojemniejszy bagażnik. To zmiany, na które czeka wiele osób, gdyż praktyczność nigdy nie była mocną stroną tych samochodów.
To też nie koniec festiwalu nowości Audi. Niemcy szykują także następcę modelu A6 (tak, z nazwą A7, przypominamy) i nowe A6, które będzie elektrykiem. Tutaj konstrukcja w dużej mierze skorzysta z rozwiązań z Audi Q6 E-Tron, w tym z platformy PPE.
Poza tym Niemcy szlifują jeszcze całkowicie nowe Q3, które najprawdopodobniej straci wersję Sportback z oferty. Tutaj mowa o bliźniaku niemal gotowej do premiery Cupry Terramar. Obydwa auta opuszczą węgierską fabrykę grupy Volkswagena.