Nowe Audi Q3 2026 szykuje się do premiery. Wszystko, co o nim wiemy

Nowe Audi Q3 2026 jest już niemal gotowe do premiery. Kolejna generacja tego modelu będzie miała bardzo ważne zadanie - musi stać się jednym z koni pociągowych marki.

Można śmiało powiedzieć, że jest to jeden z najważniejszych samochodów dla tej marki. Audi Q3 2026 teoretycznie szybko zastąpi obecną generację. Czas jednak pędzi w szalonym tempie, a siedem lat na rynku (tak, już siedem!) oznacza, że mamy do czynienia z konstrukcją ustępującą nowszym modelom.

Marka z Ingolstadt nie odda jednak tak łatwo pozycji w segmencie kompaktowych crossoverów. Nowe Q3 wykorzysta najlepsze elementy z poprzednika i uzupełni je szeregiem nowych rozwiązań. Czego możemy się tutaj spodziewać?

Audi Q3 2026. Na rynek powróci jako standardowy SUV i Sportback

Przede wszystkim w gamie niezmiennie będą dwa warianty nadwozia, podobnie jak i w obecnym modelu. Taki podział zyskał uznanie klientów i wyróżnia ten model na tle konkurencji. Dynamiczniej narysowany wariant z pewnością przyciągnie uwagę osób, które cenią sobie nieco więcej charakteru w stylistyce tego auta.

Oczywiście "ścięty tył" oznacza mniejszy bagażnik, aczkolwiek to nie powinno być problemem dla części klientów marki. W obydwu przypadkach dostaniemy stylistykę w nowym stylu, z podzielonymi przednimi lampami (wizualnie zbliżonymi do Q6 E-Tron) i z dużym grillem Singleframe.

Audi Q3 2025

Wnętrze? Tutaj raczej nie spodziewajcie się niespodzianek. Będzie to w mniejszym lub większym stopniu kalka z modelu A5, Q5, A6 i Q6. Dwa ekrany, połączone pod jedną taflą szkła, a także minimalna liczba fizycznych przełączników to coś, co jest niemal pewne. Niestety zapewne dostaniemy tutaj także wiele elementów wykończonych plastikami piano black, budzącymi skrajne emocje.

Bazą jest niezmiennie platforma MQB Evo, oczywiście w poprawionym wydaniu

Wszystko po to, aby korzystać tutaj z wydajnych napędów hybrydowych. To one mają być fundamentem oferty nowego Q3. Obok modeli PHEV, które zyskają silnik 1.5 TSI i wielki akumulator (25,2 kWh, 19,7 kWh netto), w planach jest też klasyczna hybryda. Ta ujrzy światło dzienne w T-Rocu, a do Q3 trafi nieco później - potencjalnie dopiero za 1,5 roku.

Poza tym w gamie zobaczymy silnik 1.5 eTSI, 2.0 TSI i 2.0 TDI. Znak zapytania należy postawić przy flagowej wersji RS, która raczej nie skorzysta już z 2,5-litrowej jednostki TFSI z pięcioma cylindrami.

Nowe Audi Q3 2026 wyjedzie z tej samej fabryki, co Cupra Terramar

Te auta są ze sobą mocno spokrewnione i będą dzielić szereg podzespołów. Fabryka na Węgrzech jest jedną z nowocześniejszych w portfolio grupy i cieszy się uznaniem pod kątem jakości produktów. Nowe Q3 będzie miało trudne zadanie, gdyż musi wspomóc sprzedaż marki w dobie "przestrzelonej" strategii związanej z pełną elektryfikacją.

Jeśli auto faktycznie ucieszy oko i będzie dobrze wycenione, to ma szanse na sukces. Obecne wcielenie wciąż sprzedaje się bardzo dobrze, a konkurencja także nie rozczarowuje się "małymi" modelami. Mowa tutaj o BMW X1 i iX1, a także o Mercedesie GLB, który lada chwila zyska nowe wcielenie.