Nowe Audi Q3 e-hybrid omija stacje benzynowe. Ma być bestsellerem

Ten wariant ma być kluczowym elementem oferty nowego crossovera marki z Ingolstadt. Audi Q3 e-hybrid przejeżdża 110 kilometrów bez tankowania. Co oferuje?

  • Nowy crossover marki z Ingolstadt będzie dostępny jako hybryda plug-in
  • To nowoczesna konstrukcja, która oferuje 110 kilometrów zasięgu
  • Audi Q3 e-hybrid ma akumulator o pojemności 19,7 kWh netto
  • Łączna moc to 272 KM

Dla niemieckiej marki będzie to jeden z najważniejszych modeli. Kompaktowe crossovery sprzedają się doskonale, zwłaszcza gdy mają metkę premium. Audi Q3 e-hybrid uzupełnia to wszystko świetnym zasięgiem na prądzie. Nowa konstrukcja ma bardzo duży akumulator trakcyjny, oferujący 19,7 kWh pojemności netto. Przekłada się to na 110 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.

Bazą jest tutaj silnik 1.5 TSI, który połączono z 6-biegową skrzynią DSG i z jednostką elektryczną. Początkowo w ofercie pojawi się 272-konna wersja, aczkolwiek słabsze wydanie, generujące 204 KM, także wchodzi w grę.

W 272 konnym wydaniu setka pojawia się na zegarach w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 200 km/h.

Różnice względem standardowych wersji spalinowych są znikome. Przede wszystkim w lewym błotniku pojawiło się gniazdo ładowania. Mamy tutaj dwa złącza - AC i DC. Maksymalna moc ładowania prądem stałym sięga 50 kW, co jest bardzo dobrym wynikiem. Audi podkreśla, że w ten sposób można tutaj zapewnić sobie możliwość szybkiego doładowywania samochodu nawet w długiej podróży.

Audi Q3 E-Hybrid 2025

Obecność akumulatora nie powinna też wpływać negatywnie na przestrzeń we wnętrzu. Bagażnik jest nieco mniejszy (ma ponad 400 litrów pojemności). Ilość miejsca na tylnej kanapie nie zmniejszyła się.

Audi Q3 e-hybrid niebawem trafi na polski rynek

Ceny niestety nie będą niskie. W grupie Volkswagena wersja 272-konna z reguły wymaga słonej dopłaty, co idealnie pokazuje chociażby Volkswagen Passat. Można więc śmiało założyć, że cennik otworzy tutaj kwota na poziomie 240 000 złotych.

Dla porównania: bazowe Audi Q3 trzeciej generacji wyceniono na 188 900 złotych w bazowym wydaniu. Znajdziemy tam silnik 1.5 eTSI o mocy 150 KM. O ile więc w krajach, w których hybrydy plug-in są wspierane ulgami podatkowymi, taki wariant może być bardzo popularny, o tyle w Polsce raczej ustąpi innym wersjom. Tu pozostaje czekać na oficjalną ofertę. W Hiszpanii przykładowo bazowa wersja PHEV kosztuje 55 800 euro, czyli ponad 236 000 złotych.