Nowe Audi TT Roadster od 173 840 zł
Do polski wjeżdża właśnie najnowsza odmiana Audi TT Roadster. Trzecia generacja modelu dostępna jest z dwoma silnikami do wyboru, a jej cena startuje od 173 840 złotych.
W polskich salonach Audi można już składać zamówienia na najnowszą odsłonę modelu TT Roadster. Auto dysponuje dwoma miejscami siedzącymi, co zdradza jego bardziej rozrywkowe przeznaczenie. Jest przy tym dosyć kompaktowe, gdyż mierzy sobie 4,18 metra długości przy rozstawie osi 2,51 metra. Jego masa własna wynosi 1320 kilogramów, a pojemność bagażnika wyliczona została na 280 litrów.
TT Roadster otrzymał atletyczną sylwetkę nadwozia, która wykonana została zgodnie z założeniami Audi Space Frame. Standardowe wyposażenie obejmuje oczywiście lekki tkaninowy dach, który napędzany jest elektrycznie i który został dodatkowo wygłuszony. Dodatkowo zaś istnieje opcja zamontowania reflektorów diodowych, standardowych bądź w technologii Matrix.
Zmiany widoczne są także wewnątrz. Audi postanowiło rozszerzyć paletę dostępnych kolorów i materiałów wykończeniowych, dzięki czemu każdy pojazd będzie bardziej spersonalizowany. W aucie zagościły także cyfrowy Audi virtual cockpit oraz funkcje sterowania głosowego. Za dodatkową opłatą będzie można wyposażyć roadstera w nawigację MMI Navigation plus, system Audi connect z modułem LTE, sprzęt nagłaśniający Bose Surround Sound System, a także rozmaite systemy wsparcia kierowcy.
W ofercie znalazły się dwie jednostki napędowe o pojemności 2 litrów. Silnik wysokoprężny generuje 184 konie mechaniczne mocy, natomiast benzyna jest trochę mocniejsza, gdyż dysponuje mocą 230 koni mechanicznych. Diesel został dodatkowo opatrzony symbolem "ultra", gdyż zgodnie z założeniami producenta jego średnie spalanie wynosi 4,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.
W przypadku silnika benzynowego 2.0 TFSI istnieje możliwość wyboru sześciostopniowej skrzyni automatycznej S tronic oraz napędu na cztery koła quattro, który posiada nowo zaprojektowane sprzęgło wielopłytkowe.
Audi TT Roadster zostało wyposażone w czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, odłączany system stabilizacji toru jazdy ESC oraz lekkie koła o średnicy 17 cali, które można opcjonalnie powiększyć do 20 cali. Za dodatkową opłatą istnieje także możliwość montażu systemu wyboru dynami jazdy Audi driver selekt, a także elektromagnetycznego systemu kontroli zawieszenia Audi magnetic ride.
Co natomiast oferuje wersja podstawowa za 173 840 złotych? Pod maską znajdziemy silniki benzynowy 2.0 TFSI (ten mocniejszy) obsługiwany przez manualną przekładnię sześciostopniową. Auto wyposażone będzie w reflektory ksenonowe plus, system Audi active lane assist, funkcję Start-Stop, cyfrowy Audi virtual cockpit, MMI radio z CD i ośmioma głośnikami, a także 17-calowe felgi wykonane ze stopu metali lekkich.
Tanio nie jest, ale Audi TT Roadster nie jest też przedstawicielem samochodów budżetowych.
https://www.youtube.com/watch?v=X1worpULENY