Nowe BMW X1 - baby-SUV po raz drugi
F48 - to kolejne nowe oznaczenie, które wszyscy fani BMW powinni od teraz pamiętać. Pod tym symbolem kryje się bowiem najnowsze dzieło bawarskiej firmy, która pokazuje następcę swojego najmniejszego crossovera. Oficjalnie zaprezentowana została druga generacja BMW X1.
Bawarczycy ostatnio nie boją się łamać pewnych stereotypów dotyczących własnej marki i ich nowy baby-SUV także wpisuje się w tę tendencję - wystarczy tylko wspomnieć, że odmieniona odsłona modelu będzie dostępna głównie z napędem na przednie koła i trzycylindrowym motorem. Nie jest to więc najlepsza wiadomość dla purystów, ale nie powinno to już nikogo tak bardzo dziwić.
Zmiany z zewnątrz za to powinny być ciepło przyjęte przez wszystkich - X1 wizualnie urosło, choć w sposób bardzo proporcjonalny. Spójna sylwetka nie przypomina już kombi na szczudłach, a nawiązuje do większego X5. Z przodu uwagę przyciąga wydatny grill charakterystyczny dla BMW i większe reflektory z lampami w technologii LED. Dynamiczna linia auta łagodnie obniża się ku tyłowi tworząc dość zgrabne nadwozie, które będzie można skonfigurować w kilka pakietów stylistycznych takich jak Sport Line, X Line czy M Sport.
W środku także będzie nieco bardziej przestronnie - więcej miejsca ma być nie tylko dla pasażerów, ale i na bagaż, konkretnie: pojemność kufra wzrosła do 505 litrów. Samo wnętrze przeszło raczej ewolucję i jego ostateczny wygląd będzie zależał - rzecz jasna - od opcji wyposażeniowej, ale wśród nowości wyróżnić możemy odświeżony system iDrive z 6,5 calowym wyświetlaczem (który zawędrował na górę deski rozdzielczej) oraz pakiet systemów bezpieczeństwa, obejmujący aktywny tempomat, asystenta zmiany pasa ruchu oraz system pozwalający uniknąć kolizji przy niskich prędkościach.
W gamie silnikowej największe emocje budzi debiuttrzycylindrowych jednostek. W nowym X1 BMW zapowiada pojawienie się 1,5 litrowego benzynowego motoru w wersji sDrive18i o mocy 136 KM oraz zaledwie 116-konnego diesla sDrive16d. Poza tym do wyboru będzie pięć czterocylindrowych silników o pojemności 2 litrów o mocach od 150 do 231 KM w przypadku jednostek wysokoprężnych oraz od 192 do 231 KM dla benzyniaków. W zależności od mocy i wariantu wyposażenia auta będą wyposażone w nową, sześciobiegową skrzynię manualną lub ośmioprzełożeniową przekładnię Steptronic. Standardem ma być napęd na przód, choć oczywiście w wyższych wersjach nie będzie problemu z zamówieniem wersji 4x4.
Odświeżone X1 na rynku pojawi się już w październiku - również wtedy możemy spodziewać się auta także w polskich salonach, choć informacje o cenach nie są jeszcze znane.