Tak wygląda nowe Bugatti z silnikiem V16. Wymiary silnika zmieniły ten samochód
To jedna z najstaranniej strzeżonych tajemnic, ale i ona nie uchowała się przed okiem fotografów. Tak wygląda nowe Bugatti z silnikiem V16. Zamaskowany egzemplarz sfotografowano w dwóch miejscach, dzięki czemu poznaliśmy wygląd tyłu i profilu tego samochodu.
Jeśli jeszcze tego nie wiecie, to Bugatti, choć wciąż należące do grupy Volkswagena, trafiło w ręce chorwackiej firmy Rimac. To właśnie ona zajmuje się rozwojem tego samochodu. Prace trwają równolegle w Svetej Nedelji w Chorwacji w Molsheim we Francji. Póki co dowiedzieliśmy się że nowe Bugatti wykorzysta silnik V16, który zastąpi jednostkę W16. Z pewnością pojawi się też tutaj zaawansowany system elektryfikacji.
Teraz po raz pierwszy możemy spojrzeć na ten samochód. To będzie duża rewolucja na tle Veyrona i Chirona. Powód jest oczywisty - wymiary silnika całkowicie zmieniają stylistykę tego samochodu.
Nowe Bugatti będzie dłuższe. Tył czerpie garściami z modelu La Voiture Noire
Zamaskowany egzemplarz wciąż skutecznie ukrywa swój wygląd, ale zdradza już kilka detali. Zacznijmy nietypowo od tyłu. Tutaj linia świateł wygląda niczym zaczerpnięta z one-offa La Voiture Noire. Idealnie widać to na górnym zdjęciu, które znajdziecie klikając tutaj (zdjęcia są na Instagramie).
Drastycznie zmieni się także linia boczna. To zasługa silnika V16, który jest po prostu długi. Dużą zaletą W16-ki były jej kompaktowe wymiary. Dzięki temu Bugatti miało swoją charakterystyczną "pękatą" bryłę. Teraz jest mu dużo bliżej do innych hipersamochodów.
V16 Bugatti
Zachowano tutaj charakterystyczne półkoliste elementy przy drzwiach, aczkolwiek są one bardziej rozciągnięte. Warto też zwrócić uwagę na płaski przód, który z tej perspektywy wygląda jakby wywodził się z innego produktu Rimaca, czyli z Nevery.
Co wiemy o tym modelu?
Jego debiut zaplanowano na lipiec. Nowe Bugatti ma generować około 2000 KM i będzie silnie wspierane przez jednostki elektryczne. Rimac jest ekspertem w tej kwestii. Ta chorwacka firma, stworzona przez Mate Rimaca, dostarcza wiele komponentów dla innych producentów, w tym baterie do Astona Martina Valkyrie.
Kliknij tutaj, aby przeczytać historię nieznanego drugiego prototypu BMW z silnikiem V16
Następca Chirona nie bez powodu ma silnik V16. Mate Rimac podkreślił, że pełna elektryfikacja nie wchodziła tutaj w grę z prostego powodu - klienci oczekują czegoś więcej. A tak unikalnej jednostki napędowej nie znajdą w żadnym innym samochodzie na rynku.