Nowe Porsche Taycan GTS zjada poprzednika na śniadanie. To nie koniec nowości

Złoty środek w gamie tego modelu? Bez wątpienia! Porsche Taycan GTS 2025 ma dużo mocy i sportowy charakter, ale nie jest też abstrakcyjnie mocne i niebezpiecznie szybkie. Choć akurat ta ostatnia kwestia jest dyskusyjna...

  • Porsche Taycan GTS to nowość w gamie tego modelu
  • Odświeżona wersja jest mocniejsza i wydajniejsza
  • W ofercie debiutuje też Taycan 4

Nie jest tak kosmicznie mocy, jak nowy wariant Turbo, Turbo S, czy Turbo GT. Koni mechanicznych jednak tutaj nie brakuje. Przed Wami nowe Porsche Taycan GTS 2025, czyli dla wielu osób "złoty środek" w ofercie tego modelu. Nowe wcielenie jest znacznie mocniejsze, wydajniejsze i oszczędniejsze. Gdzie wady?

Tych prawie nie ma. Porsche Taycan GTS 2025 jest naprawdę perfekcyjnym wydaniem tego samochodu

Teraz do dyspozycji pod prawą nogą kierowca zyskuje 690 KM, o 100 KM więcej niż poprzednik. Do tego jest jeszcze funkcja Push-To-Pass, która na 10 sekund daje 95 dodatkowych koni mechanicznych. Dynamika jest więc absolutnie rewelacyjna. Sprint do setki zajmuje 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 250 km/h.

Aby ukończyć sprint od 0 do 200 km/h, sportowa limuzyna potrzebuje zaledwie 10,4 sekundy – to o 1,6 sekundy krócej niż wcześniej. Równocześnie zasięg wzrósł o ponad 120 kilometrów i obecnie wynosi do 628 kilometrów w cyklu WLTP.

Porsche Taycan GTS 2025

Zmiany wizualne w wersji GTS są dyskretne. Nieco ostrzej narysowano zderzaki i wprowadzono nowe felgi w rozmiarze 20 i 21 cali. We wnętrzu są też czarno-czerwone wstawki, elementy z włókna węglowego i detale obszyte tworzywem Race-Tex.

Dla fanów oszczędnej jazdy jest za to nowy Taycan 4

Ma nieco ponad 400 KM, setkę osiąga w 4,6 sekund, zapewnia dobrą trakcję i ma genialny zasięg. Z baterią Performance wynosi on do 559 kilometrów, a z Performance Plus nowy Taycan 4 może przejechać do 643 kilometrów. Oczywiście maksymalna moc ładowania to niezmiennie 320 kW.

Porsche Taycan 4

Obydwa modele lada chwila trafią do oferty marki i będą dostępne w polskich salonach od początku przyszłego roku. Model Taycan 4 kosztuje od 513 000 zł. Nowe wydanie modelu Porsche Taycan GTS 2025 wymaga wydania co najmniej 683 000 zł za wariant 4-drzwiowy oraz 688 000 zł za wariant z nadwoziem Sport Turismo.

Te trzy premierowe modele (GTS, GTS Sport Turismo i Taycan 4) sprawiają, że w ofercie modelu jest aż 16 wariantów. Wszystko wskazuje też na to, że Niemcy jeszcze nie powiedzieli ostatniego słowa.