O, nowe Renault Talisman! Lifting raczej nieduży, ale ważny
Znajdź 10 szczegółów? Na pierwszy rzut oka nowe Renault Talisman nie odróżnia się zbytnio od modelu przed zmianami. A tutaj pojawiły się ciekawe nowości.
Jak poznać nowe Renault Talisman? Z przodu lekko się zmieniła atrapa chłodnicy. I przednie lampy. Nie, nie mają innego kształtu. Dotychczasowe światła LED stały się teraz standardem. W opcji pojawiły się za to adaptacyjne światła matrycowe.
Z tyłu w Talismanie pojawiły się również lampy w pełni ledowe, zmieniono też kilka chromowanych listew, a modyfikacje na zewnątrz uzupełniono nowymi kolorami (Vintage Red, Baltic Grey, Highland Grey) i wzorami felg od 17 do 19 cali.
Nowości w środku
Więcej zmian pojawiło się we wnętrzu. Od drobnych, jak bezramkowe, fotochromatyczne lusterko wsteczne, przez praktyczne jak większe uchwyty na napoje i bezprzewodowa ładowarka do telefonu, aż po większe jak nowe wirtualne zegary o zupełnie zmienionym wzorze, wyświetlane na 10,2-calowym ekranie.
Dotychczasowe multimedia zastąpiono nowym systemem Easy Link z ekranem o przekątnej 9,3 cala i obsługą interfejsów smartfonów.
Renault Talisman ma teraz również nowe wykończenie. Zarówno w podstawowych odmianach, gdzie trafiła nowa tapicerka z tkaniny, jak i w topowych, gdzie pojawiły się nowe odmiany skórzanej tapicerki. Nastrojowe oświetlenie również zmieniło swój wzór, pojawiły się też nowe drewniane wstawki w odmianie Initiale Paris.
W ramach wrzucania nowych technologii, Renault Talisman wyposażono w system autonomii drugiego poziomu. Nazywa się Highway & Traffic Jam Companion i działa od 0 do 160 km/h, pozwalając się zatrzymać bez udziału kierowcy.
Zmiany pod maską i poprawione zawieszenie
Z Talismana oczywiście nie wypadł system 4Control. Został jednak dostosowany na nowo i można go połączyć z adaptacyjnymi amortyzatorami.
Gamę silników Renault Talismana rozpoczyna jednostka 1.3 TCe o mocy 160 KM, dostępna wyłącznie z siedmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugim silnikiem benzynowym jest 1.8 TCe, dysponujące wciąż 225 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Przekładnia pozostała taka sama jak przy mniejszym silniku.
W ofercie dla klientów są cztery silniki diesla. Dwa z nich to jednostki 1.7 dCi o mocach 120 i 150 KM dostępne z ręczną skrzynią biegów. Mocniejsze są dwie "dwulitrówki", które mogą mieć albo 160, albo 200 KM.
Odświeżone Renault Talisman zaprezentowane zostanie w Genewie, a na rynek trafi w czerwcu tego roku. Dzięki wzmocnieniu samochodu o nowe technologie, Renault może odzyskać dla siebie nieco rynku.