Oto całkowicie nowe Renault Trafic. Francuzi przywracają też do gry klasyczne nazwy

Renault Trafic, Goelette i Estafette - oto nowa rodzina zaawansowanych technicznie dostawczaków. Mają nietypowy wygląd i są dziełem bardzo nietypowego sojuszu.

Francuzi nie zwalniają tempa. Renault od wielu lat jest jednym z liderów na rynku samochodów użytkowych. Modele takie jak chociażby Master napędzają wiele flot i są jednym z najważniejszych produktów w gamie marki z "rombem" w logo. Teraz do gry dołącza całkowicie nowa rodzina model, stworzona w ramach grupy Flexis. Oto Renault Trafic, Estafette i Goelette E-TECH Electric.

Za projekt tych samochodów odpowiada sojusz stworzony pomiędzy Renault, Volvo Group (samochody ciężarowe) i CMA CGM (francuską firmą transportową). Kilka dni temu Flexis pochwalił się tym projektem, teraz Renault odkrywa karty i prezentuje swoje wersje tych aut.

Nowe Renault Trafic E-TECH Electric jest, jak sama nazwa wskazuje, w pełni elektryczne. Ale nie musicie się martwić o diesla

Francuzi wiedzą co robią i dywersyfikują swoją ofertę. Samochody, na które patrzycie, czyli Trafic, Goelette i Estafette to jedna rodzina samochodów, która dzieli ze sobą platformę i napęd.

Każdy z tych samochodów będzie dostępny w dwóch wersjach - o długości 4,87 i 5,27 metra. Dzielą one między sobą także pas przedni i kabinę. Różnice zaczynają się za fotelem kierowcy i pasażerów.

Trafic stawia na klasyczną koncepcję i jest typowym dostawczakiem, odpowiednikiem spalinowego modelu. Tu od razu trzeba zaznaczyć, że nowy samochód nie zastępuje swojego spalinowego poprzednika. Będą oferowane równolegle jeszcze przez dłuższy czas.

Renault Trafic E-TECH Electric 2026

Goelette to z kolei "Trafic do zabudowy". Tutaj można zamówić różne warianty konstrukcji znadującej się "na ramie", za kabiną. Z kolei Estafette to duży dostawczak typu panel-van, z nietypową roletą zastępującą tylne skrzydłowe drzwi (ma to ułatwić załadunek i rozładunek), wysokim nadwoziem i przesuwnymi drzwiami bocznymi.

Ten samochód zaprojektowano głównie z myślą o miejskiej kurierce - w środku można stanąć, a dostęp do paki jest także od strony kabiny.

Co wyróżnia te samochody?

Przede wszystkim architektura. Renault Trafic E-TECH Electric 2026, Goelette i Estafette bazuje na nowej platformie, która wykorzystuje instalację 800V. To przekłada się na bardzo krótki czas ładowania - od 10 do 80% ma to zajmować 18 minut.

Silnik elektryczny zapewni 218 KM, a dwie baterie od 320 do 450 kilometrów zasięgu. Każdy z tych samochodów zyska funkcję V2L (możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń z poziomu baterii trakcyjnej samochodu) i potencjalnie V2G. Dokładna specyfikacja napędu nie jest jednak jeszcze znana.

Renault Estafette E-TECH Electric 2026

Dużym atutem tych aut, zwłaszcza w miejskim użytkowaniu (a o tym tutaj w szczególności myślano), jest zwrotność. Średnica zawracania to tylko 10,3 metra, co pozwoli na łatwe "wywijanie" tymi autami w ciasnej przestrzeni.

Szczegóły dotyczące specyfikacji i cen poznamy w kolejnych miesiącach.