Nowe Renault Zoe nadjeżdża, z większą baterią i solidnym zasięgiem
Całkowicie nowe, choć na pierwszy rzut oka identyczne. Za to ma jeździć dużo dalej na jednym ładowaniu - 390 km wg pomiaru WLTP.
Po siedmiu latach Renault wprowadza nowe Zoe - miejski samochód z całkowicie elektrycznym silnikiem. Wtedy byli pierwsi, teraz jest już konkurencja - chociażby debiutujące niedługo Peugeot e-208 i Opel Corsa-e.
Nowe Renault, oznaczone jako Z.E. 50, będzie dysponować umieszczoną w podłodze baterią o pojemności 52 kWh, co powinno pozwolić na przejechanie 390 km wg norm WLTP, czyli o 20% dalej niż oferowana do tej pory odmiana Zoe Z.E. 40. Za logiem na atrapie ukryte będzie gniazdo do ładowania, tym razem zdolne również do ładowania szybkimi ładowarkami 50kW. Renault deklaruje, że pełną baterię będziemy mieli po 9 godzinach i 25 minutach przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 7kW. W 8 godzin (czyli np. podczas pobytu w pracy) powinniśmy uzyskać ok 306 km zasięgu. Przy wykorzystaniu najszybszej ładowarki w pół godziny uzyskamy ok. 145 km zasięgu.
Do wykorzystania będziemy mieli silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 245 Nm. Zoe powinno przyspieszać do setki w poniżej 10 sekund, a prędkość maksymalna wyniesie 140 km/h. Niedużo, ale jak na miejski samochód - wystarczająco. Renault chwali się elastycznością - od 80 do 120 km/h samochód będzie się rozpędzał w 7,7 sekundy.
Nowy jest również system odzyskiwania energii - przestawienie skrzyni na "B" ma powodować, że Zoe będzie się dało jeździć wyłącznie z użyciem jednego pedału, bo hatchback będzie dość szybko wytracał prędkość. W razie czego hamulec też będzie - dokładnie to cztery tarczowe hamulce niezależnie od wersji wyposażenia.
Jeśli chodzi o wygląd - wiele się nie zmieniło - nowe Zoe wygląda raczej jak facelifting. Powiększono m.in. przednie światła - teraz będzie to w standardzie oświetlenie LED. Zmieniło się również wnętrze - przypomina to z nowego Clio i jest bardziej "normalne" niż było to do tej pory. Zoe dostępne będzie w dziewięciu odcieniach lakieru i nowymi wzorami felg aluminiowych w rozmiarze od 15 do 17 cali.