NOWOŚĆ: BMW X1 zyskuje hybrydę PHEV - xDrive25e

Po prezentacji na rynku chińskim, przyszedł czas na Europę. BMW X1 zyskuję hybrydę plug in w postaci modelu X1 xDrive25e.

Jeśli chodzi o stronę wizualną, BMW X1 nie zmieniło się znacznie - na lewym błotniku pojawiła się tylko klapka pod którą znajdziemy gniazdo ładowania. Tamtędy zasilana będzie bateria o pojemności 9,7 kWh. Jej naładowanie ma zająć nieco ponad 3,5 godziny przy wykorzystaniu Wallboxa BMW i. Lub odpowiednio dłużej przy wykorzystaniu gniazdka domowego.

BMW X1 xDrive25e będzie w stanie przejechać przy użyciu samego prądu maksymalnie 50 km według wyliczeń dla normy WLTP. Prędkość maksymalna dla umieszczonego przy tylnej osi silnika elektrycznego to 135 km/h. Ten ostatni dysponuje przy tym mocą 95 KM i momentem obrotowym 165 Nm. Z przodu z kolei napędza przednią oś trzycylindrowy silnik 1.5 Turbo o mocy 125 KM i momencie obrotowym 220 Nm, połączony z sześciobiegowym "automatem". W sumie xDrive25e może pochwalić się mocą systemową 220 KM i 285 Nm momentu, co przekłada się na prędkość maksymalną 192 km/h i przyspieszenie do 100 km/h na poziomie równych 7 sekund.

W nowym hybrydowym BMW znajdziemy oczywiście dwustrefową klimatyzację, czy 17-calowe felgi w wyposażeniu standardowym, ale pojawi się również system akustycznego ostrzegania pieszych, gdy jedziemy na samym silniku elektrycznym (do 30 km/h) - wg BMW ten dźwięk będzie "nie do pomylenia".