NOWOŚĆ: Hybrydowy Ford Transit i Tourneo Custom, czyli litr plus elektryk
Na tak odważne zestawienie mało kto się decyduje. Ford Transit Custom i Tourneo dostały wersję plug-in hybrid z bardzo nietypowym silnikiem.
Napęd w Fordzie Transicie Custom / Tourneo jest zaskakująco dziwny jak na auto użytkowe. Łączy on jednostkę elektryczną o mocy 125 KM, która przekazuje moc na przednią oś. Jest ona zasilana z małej baterii o pojemności 13,6 kWh, co daje około 56 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Jest to jednak wartość według normy NEDC, więc realny wynik powinien być niższy.
Poza tym mamy tutaj silnik spalinowy, który zdaje się lekko nie pasować do koncepcji auta użytkowego. Pod maską znalazł się motor 1.0 EcoBoost, który ma działać jako generator mocy. W efekcie zasięg takiego Forda ma wynosić 500 kilometrów, a zużycie paliwa tylko 2,7 litra na sto kilometrów.
Ford zapewnia, że hybrydowy Transit jest wciąż bardzo uniwersalny. Ładowność to 1130 kilogramów, co powinno wystarczyć do miejskiej logistyki. Producent oferuje też gwarancję na baterię - do 160 000 km.
Gniazdo do ładowania zamontowano z przodu, co ma ułatwić podłączenie samochodu do stacji/gniazda. Ładowanie ma zajmować do niecałe cztery i pół godziny przy 240-woltowej instalacji. Z ładowaniem AC z gniazda Type 2 czas ten zmniejsza się do niecałych 3 godzin.