NOWOŚĆ: Pięć cylindrów w wersji SUV. Audi pokazało RS Q3 i RS Q3 Sportback
Audi sukcesywnie powiększa gamę modeli RS. I tutaj trzymają się silników benzynowych. W przypadku Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback wciąż pięciocylindrowych.
Podobnie jak w przypadku modelu RS 3, RS Q3 zbudowano wokół pięciocylindrowego silnika o pojemności 2.5 litra. Doładowana jednostka o niepodrabialnym brzmieniu dysponuje solidną mocą 400 KM i momentem obrotowym 480 Nm. Siedmiobiegowa przekładnia automatyczna S Tronic przenosi moc na wszystkie cztery koła. To pozwala na szybki sprint - kompaktowy SUV potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h zaledwie 4,5 sekundy (zarówno w wersji standardowej, jak i Sportback). Prędkość maksymalna, w zależności od wykupionej opcji, wynosi 250 km/h lub z ogranicznikiem przesuniętym na 280 km/h.
Z silnikiem ma korespondować zawieszenie. Oczywiście zostało utwardzone i obniżone - RS Q3 stoi o 10 mm niżej niż standardowe Q3. W opcji będzie również adaptacyjny układ zawieszenia DCC. Nowy jest także układ hamulcowy - sześciotłoczkowe zaciski pracują na tarczach o średnicy 375 mm z przodu i 310 mm z tyłu.
Z zewnątrz rozpoznamy RS-y po wielkiej atrapie Single Frame w kolorze czarnym, ze wzorem plastra miodu. Zmieniono także zderzaki - pojawiły sie dokładki i potężne wloty powietrza. Samochód stoi na dedykowanych felgach o średnicy 20 lub 21 cali. W tylnym zderzaku mamy charakterystyczne dla modeli RS owalne końcówki wydechów (ciekawe, czy prawdziwe).
We wnętrzu znajdziemy spłaszczoną kierownicę, kubełkowe fotele (opcjonalnie ze skóry Nappa z kontrastowymi przeszyciami). Wykończenie wnętrza możemy wybrać w aluminium, włóknie węglowym, czerni lub antracycie.
Zamówienia na RS Q3 w Europie będą przyjmowane od października. Ceny w Niemczech zaczynają się od 63 500 Euro, lub 65 000 Euro, jeśli mówimy o wersji Sportback.