Nowości BMW - X2 M35i oraz X5 xDrive45e

BMW uzupełnia swoją gamę modelową dwoma pożądanymi samochodami - topowym wariantem modelu X2 oraz hybrydowym X5.

BMW X2 M35i i X5 xDrive45e to jedne z najbardziej wyczekiwanych wersji w przypadku tych modeli. Mały SUV tej marki zyskał topowy usportowiony wariant, zaś X5 znacznie mocniejszą odmianę plug-in hybrid.

BMW X2 M35i - dwa litry, ponad 300 koni

Pod maską BMW X2 M35i zagościła nowa wersja dwulitrowej czterocylindrowej jednostki znanej m.in. z MINI. Generuje ona aż 306 koni mechanicznych i 450 Nm momentu obrotowego. Ma to zapewnić przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekundy oraz prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Wersja M35i zyskała zawieszenie M Sport oraz dyferencjał M Sport. Ten ostatni dodatek ma zniwelować podsterowność oraz zapewnić możliwie najlepsze prowadzenie. Dorzucono tutaj też 17 i 18-calowe tarcze hamulcowe z niebieskimi zaciskami a także krótszy i precyzyjniejszy układ kierowniczy, który to będzie lepiej korelował z charakterem auta.

W Europie BMW X2 M35i pojawi się dopiero w marcu 2019.

BMW X5 xDrive45e - wreszcie sześć cylindrów

Producenci z segmentu premium odchodzą od stosowania 4-cylindrowych jednostek napędowych jako bazy w wersjach plug-in hybrid, zwłaszcza w limuzynach i SUV-ach. Na taki krok zdecydowało się też BMW, uzupełniając gamę nowego X5 wariantem xDrive45e. Łączy on 3-litrową jednostkę R6 generującą 286 KM ze 112-konnym silnikiem elektrycznym. Całkowita moc tego zestawu to 394 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Osiągi? 100 km/h pojawi się na liczniku w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Nowe litowo-jonowe baterie zapewniają z kolei 80 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. BMW obiecuje, że średnie zużycie paliwa ma wynosić 2,1 litra na sto kilometrów, zaś emisja CO2 to 49g/100 km. Moc przekazywana jest oczywiście na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej.

Baterie niestety nieco ograniczają pojemność bagażnika - ich obecność zabiera ok. 150 litrów z kufra. Wersja xDrive45e wyróżnia się oznaczeniami eDrive, klapką do ładowania w przednim błotniku oraz niebieskimi detalami na grillu.

Odmiana ta trafi do salonów w Europie najwcześniej w połowie 2019 roku.