Nowości

Alfa Romeo Giulia Veloce

Alfa Romeo Giulia Veloce – Szybka i Optymalna

Alfa Romeo sukcesywnie uzupełnia swoją ofertę. Giulia zadebiutowała w iście piekielnej wersji Quadrifoglio (Verde) oraz ze „słabszymi” silnikami, a na targach w Paryżu pokaże usportowione i mocniejsze odmiany, nazwane Veloce.

Do tej pory, jeśli nie chcieliśmy ponadpięćsetkonnego sedana spod znaku czterolistnej koniczyny, mogliśmy wybrać albo diesla o mocy 150 lub 180 KM, albo 200 -konną Turbobenzinę 2.0. Teraz do oferty dołącza odmiana Veloce, w dwóch wersjach silnikowych.

Alfa Romeo Giulia Veloce

Poza emblematami „Veloce” Alfę rozpoznamy po specjalnym wzorze felg, nowym lakierze (Blu Milano) i nieco przemodelowanych zderzakach. Na zdjęciach prasowych widać też polakierowane na żółto zaciski hamulcowe. Jednak najważniejsze jest pod maską.

Benzynową Alfę Romeo Veloce napędzać będzie również czterocylindrowa, dwulitrowa jednostka z doładowaniem, jednak osiągać będzie solidne 283 KM (przy 5250 obr./min.) oraz 400 Nm dostępne od 2250 obr./min. Moc będzie przenoszona przez ośmiobiegowy automat, wyłącznie na wszystkie cztery koła.

Wysokoprężna Veloce, również dostępna wyłącznie jako Q4 z automatem, będzie napędzana całkowicie aluminiową jednostką diesla o pojemności 2,2 litra, której moc będzie wynosić 210 KM, a moment obrotowy 470 Nm. Niestety nie znamy jeszcze dokładnych osiągów obu wersji, ale biorąc pod uwagę wydajność silników w „zwykłych” wersjach, spodziewajmy się naprawdę szybkich samochodów.

Alfa Romeo Giulia Veloce koła

Co ciekawe, to nie koniec nowości spod znaku Giulii. Mniej emocjonującą, ale ważną premierą, będzie Giulia AE (Advanced Efficiency), o obniżonym spalaniu. Bazować będzie na dieslu o mocy 180 KM i ze skrzynią automatyczną. Samochód obniżono o 5 mm (współczynnik oporu powietrza ma wynosić 0,23 Cx), dodano specjalne felgi z oponami o obniżonych oporach toczenia oraz zmodernizowano silnik i skrzynię. Zmianom uległ EGR, układ chłodzenia doładowania, chłodzenie silnika oraz zmieniono przełożenia. Przy zachowaniu osiągów (0-100 km/h w 7,2 s. i prędkość maksymalna 230 km/h) spalanie średnie ma spaść do 4,2 l/100 km a emisja CO2 do 99 g/km.

Czekamy z niecierpliwością na pierwsze testy i cieszymy się z ekspansji Alfy.

Dyskusja

komentarzy