Nowości

Mercedes GT Roadster i GTC Roadster

Mercedes Benz AMG GT Roadster /GT C Roadster – Otwarta moc

Podwójna premiera w Mercedesie. Niedawno zadebiutował mocarny, zielony Mercedes AMG GT R, a tymczasem zbliżają się kolejne debiuty. Niemcy zaprezentowali właśnie model GT Roadster oraz wersję GT C Roadster.

Otwarta wersja Mercedesa AMG GT była zapowiadana od dłuższego czasu. I w końcu jest. Trzeba przyznać, że wyszło to równie zgrabnie co w przypadku dawnego SLS AMG Roadstera. Materiałowy dach będzie można zamknąć w ciągu 11 sekund przy prędkości do 50 km/h. Do wyboru będą trzy kolory dachu (beżowy, czarny, czerwony), jedenaście lakierów i 10 odcieni wnętrza.

Ważący co najmniej 1595 kg Roadster będzie dostępny w dwóch wersjach. Jedna to znana z modelu Coupe, bazowa odmiana GT, czyli podwójnie doładowane o mocy 476 KM, pozwalające na przyspieszenie do 100 km/h w 4 sekundy.

Druga wersja jest ciekawsza. To przy okazji premiera. Nie wiemy, czy ten silnik zadebiutuje w Coupe, ale prawdopodobnie jest to dedykowana tylko Roadsterowi odmiana GT C, znajdująca się pomiędzy “zamkniętymi” GT S i GT R. Ta sama, ośmiocylindrowa jednostka AMG rozwijać ma 555 KM i potężne 680 Nm momentu obrotowego. Mimo większej niż w GT masy (1660 kg), GT C “setkę” ma robić w 3,7 sekundy, i maksymalnie rozpędzać się do 316 km/h (z elektronicznym ograniczeniem).

Ale to nie tylko kwestia większej mocy. GT C dostało trochę “gratów” z GT R, w tym skrętną tylną oś, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu i szerszy rozstaw kół z tyłu. Moc oczywiście jest przenoszona przez siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową, taką jak w “normalnych” AMG GT. Zmieniono jednak przełożenia pierwszego, ostatniego i głównego przełożenia, żeby poprawić reakcje samochodu.

Z AMG GT R przejęto również (dla obu wersji Roadstera) “aktywną” atrapę chłodnicy z elektrycznie sterowanymi żaluzjami, pozwalającymi lepiej “zarządzać” powietrzem wpadającym do komory silnika.

Premiera obu samochodów oczywiście w Paryżu.

Podobne artykuły